Łowcy okazji szykują się na Black Friday

Black Friday to już coraz częściej Black Week - taki tydzień specjalnych okazji, w tym tzw. doorbusters, proponuje m.in. sieć RTV Euro AGD.

Grzegorz Wachowicz, dyrektor ds. handlu i marketingu w RTV Euro AGD
Grzegorz Wachowicz, dyrektor ds. handlu i marketingu w RTV Euro AGD
Z badania przeprowadzonego przez Smartscope na zlecenie RTV Euro AGD wynika, że zdecydowana większość Polaków (95 proc.) zna już termin Black Friday, a aż 68 proc. - o 9 proc. więcej niż w ub.r. - planuje zrobić zakupy podczas tegorocznego Czarnego Piątku (29 listopada), zarówno w sklepach stacjonarnych, jak i online.

Osoby dokonujące zakupów podczas Black Friday to zazwyczaj łowcy okazji (63 proc. badanych), a aż 34 proc. osób oszczędza wcześniej, aby tego dnia zrobić zakupy taniej. Najbardziej popularne kategorie produktów wskazywane przez respondentów Smartscope to ubrania, obuwie, kosmetyki i elektronika użytkowa. Badanie wskazuje, że mimo rosnącej popularności e-commerce, większość z nas (73 proc.) zamierza tego dnia zrobić zakupy offline. Dotyczy to wszystkich branż, a w przypadku elektroniki użytkowej odsetek ten jest nawet wyższy.

- Od 2 lat zamiast jednego dnia obniżek prowadzimy przez cały listopad Black Weeks. W każdym tygodniu dostępne są specjalne oferty cenowe na inne produkty. Dodatkowo wprowadzamy wyjątkowe promocje dnia, a wszystko dostępne online na naszej nowo utworzonej platformie promocji - tłumaczy Grzegorz Wachowicz, dyrektor ds. handlu i marketingu w RTV Euro AGD. - Mimo rozwoju technologicznego i zaawansowanych narzędzi cyfrowych, klienci wciąż bardzo chętnie kupują w sklepach stacjonarnych. Z tego względu wprowadziliśmy w naszej ofercie Black Weeks tzw. doorbusters, czyli okazje cenowe dostępne wyłącznie w lokalizacjach fizycznych i to w ograniczonej ilości - dodaje Wachowicz.

Tegoroczny Black Friday zapowiada się rekordowo pod względem sprzedaży. Aż 37 proc. Polaków zamierza wydać tego dnia więcej niż w roku 2018, 46 proc. przeznaczy porównywalny budżet na wydatki w Czarny Piątek, a tylko 3 proc. badanych ma w planach wydać mniej. Z badania wynika, że 26 proc. respondentów przeznaczy w tym roku na czarnopiątkowe promocje między 500 a prawie 1000 zł, a ponad jedna piąta chce przeznaczyć powyżej 1000 zł. Średnia kwota planowanych w tym roku wydatków wyniesie 382 zł.

Badanie zostało zrealizowane przez agencję badawczą Smartscope w drugiej połowie października 2019 r. na panelu internetowym na próbie 525 osób.

 

Paweł Piasecki 295 Artykuły

Specjalizuje się w e-commerce i nowych technologiach. Pracował m.in jako tłumacz i redaktor, przez ponad 5 lat przygotowywał codzienny serwis prasowy dla przedstawicielstwa Komisji Europejskiej w Polsce. Miłośnik muzyki klasycznej i jazzu.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.