Agora: to był najlepszy kwartał dla rynku reklamy w Polsce - wzrost o 6%

Przyszły rok może być jednak słabszy.

Agora SA, wydawca prasowy (m.in. "Gazeta Wyborcza", czasopisma) i internetowy (m.in. portal Gazeta.pl), właściciel sieci radiowej (Tok FM, współwłaściciel Radia Zet), firmy reklamy zewnętrznej AMS i sieci kin Helios, szacuje, że w III kwartale br. rynek reklamowy w Polsce wzrósł o 6%, do 2,1 mld zł, i był to najlepszy pod tym względem kwartał tego roku. W I kw. br. szacowana dynamika wyniosła bowiem -0,5%, a w II kw. +2%.

Według szacunków Agory, na podstawie danych m.in. domu mediowego Starcom, Kantar Media, IGRZ i danych własnych wydawcy, nakłady na reklamy w telewizji wzrosły o 2%, na internet o 12%, na radio o 11,5%, na outdoor o 12,5%, a na reklamy w kinach o 9%. Nakłady na reklamy w prasie tradycyjnie spadały: w dziennikach o 9%, a w czasopismach o 6,5%.

Agora przewiduje, że w całym 2019 r. rynek reklamy w Polsce wzrośnie o 1,5-3,5%. W przyszłym roku nie spodziewa się wyraźnej poprawy, a nawet liczy się z możliwością pogorszenia koniunktury.  

 – Jesteśmy w tym okresie, w którym odbywają się rozmowy na temat istotnej części budżetów z największymi klientami, i jak zwykle jest to moment silnej presji na wydawców. W związku z tym bierzemy pod uwagę, że dynamika rynku w przyszłym roku może być porównywalna z tegoroczną, może nawet odrobinę niższa  – przewiduje Bartosz Hojka, prezes Agory, cytowany przez PAP.

Maciej Burlikowski 1228 Artykuły

W "Media & Marketing Polska" od 2000 r. Zajmuje się m.in. branżą telekomunikacyjną, usług finansowych, samochodami i energetyką. Uwielbia podróże dalekie i bliskie.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.