Disney+ ruszył w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie i Holandii

Na starcie serwis oferuje prawie 500 filmów i 7,5 tys. odcinków programów telewizyjnych.

Robert A. Iger, prezes i CEO Walt Disney Company, nazwał start Disney+ "historyczną chwilą dla firmy, zapoczątkowującą nową erę innowacji i kreatywności".

Zgodnie z zapowiedziami z końca sierpnia br. przebojami na otwarcie Disney+ są m.in. przeznaczony dla fanów "Gwiezdnych wojen" serial "The Mandalorian", 10-odcinkowy "High School Musical" i serial reality show "The World According to Jeff Goldblum" (National Geographic). Widzowie zobaczą też m.in. wersję live action klasycznego filmu animowanego z 1955 r. "Zakochany kundel" ("The Lady and the Tramp"), świąteczną komedię "Noelle" z Anną Kendrick oraz seriale krótkometrażowe i kolekcje filmów krótkometrażowych z Pixar Animation Studios ("Pixar IRL", "SparkShorts", "Forky Asks A Question").

Oprócz nowości w bibliotece Disney+ znajdują się m.in. trzy z czterech najbardziej dochodowych filmów wszech czasów: "Avatar" (2009), "Gwiezdne wojny: Przebudzenie mocy" (2015) i "Avengers: Koniec gry" (2019), a ponadto klasyczne filmy animowane Walt Disney Signature Collection, sześć pierwszych części "Gwiezdnych wojen", przeboje z Marvel Studios, 18 filmów animowanych Pixar Animation Studios ("Toy Story", "Wall-E", "Iniemamocni", "Gdzie jest Nemo?" i inne), ponad 400 godzin programów National Geographic.

Serwis można zasubskrybować bezpośrednio na stronie DisneyPlus.com lub poprzez szereg platform i urządzeń (ich lista różni się na poszczególnych rynkach), w tym Amazon Fire TV, Apple TV oraz iPhone, Google Android i Chromecast, Samsung Smart TV, Sony Playstation 4, Microsoft Xbox. Miesięczny abonament to 6,99 dol., roczny – 69,99 dol. Konsumenci w Stanach Zjednoczonych mogą za 12,99 dol. miesięcznie zasubskrybować pakiet Disney+, Hulu (z reklamami) i ESPN+.

19 listopada Disney+ ruszy w Australii, Nowej Zelandii i Portoryko. Na 31 marca 2020 r. zaplanowano debiut na niektórych rynkach europejskich, w tym w Wielkiej Brytanii, we Francji, w Niemczech, we Włoszech i w Hiszpanii. Niewykluczone, że w tej grupie znajdzie się także Polska, choć na razie oficjalnej daty premiery na naszym rynku nie ma.

Paweł Piasecki 1036 Artykuły

Specjalizuje się w e-commerce i nowych technologiach. Pracował m.in jako tłumacz i redaktor, przez ponad 5 lat przygotowywał codzienny serwis prasowy dla przedstawicielstwa Komisji Europejskiej w Polsce. Miłośnik muzyki klasycznej i jazzu.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.