Rynek smartfonów: Huawei traci, za to Xiaomi idzie jak burza

Samsung trzyma się mocno.

Według firmy analitycznej IDC w III kwartale br. Polacy kupili 2,46 mln smartfonów. To o 2,2% mniej niż w analogicznym okresie ub.r. W trakcie pierwszej połowy roku sprzedaż smartfonów rosła o 0,5% (w I kw. sprzedaż wyniosła 2,1 mln szt., zerowa dynamika, a w II kw. – 2,2 mln urządzeń, +0,9%).

Amerykańskie sankcje, a przede wszystkim niepewność co dalszej przyszłości produktów chińskiej marki Huawei (jej najnowsze smartfony nie mają m.in. zainstalowanych aplikacji Google, co wynika właśnie z sankcji handlowych nałożonych przez rząd USA na wybrane firmy z Chin) spowodowała, że udziały tej marki mocno spadają. Korzysta na tym m.in. koreański koncern Samsung, który wzmocnił dominację na polskim rynku. Skokowo rośnie natomiast sprzedaż smartfonów innej chińskiej marki – Xiaomi.

Maciej Burlikowski 1755 Artykuły

W "Media & Marketing Polska" od 2000 r. Zajmuje się m.in. branżą telekomunikacyjną, usług finansowych, samochodami i energetyką. Uwielbia podróże dalekie i bliskie.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.