Lenovo chce wskrzesić ikonę Motoroli

Powróci moda na telefony z klapką?

Chiński koncern technologiczny Lenovo, właściciel marki Motorola, postanowił wskrzesić kultowy niegdyś model telefonu tej marki – Razr. W nowym wydaniu ma to być "połączenie kompaktowego telefonu z klapką z inteligencją nowoczesnego smartfona". Wyróżnikiem ma być elastyczny ekran, dzięki któremu składany smartfon po rozłożeniu będzie miał wyświetlacz w szerokich "kinowych" wymiarach. Oprócz tego ma drugi, mniejszy ekran – na klapce. Premierę ma mieć w przyszłym miesiącu. Nieznana jest jeszcze jego cena. Polski oddział Lenovo na razie nie dzieli się informacjami na temat planów reklamowych związanych z tą premierą. Planowaniem i zakupem mediów dla Lenovo w Polsce zajmuje się dom mediowy Spark Foundry.

Motorola wprowadziła model o nazwie Razr w 2004 r. i był to jeden z najlepiej sprzedających się modeli telefonów komórkowych na świecie. W 2011 r. firma, wtedy należąca do koncernu Google, próbowała przywrócić na rynek ikonę Razr, ale bez większego sukcesu. W 2014 r. Motorolę kupiło Lenovo.

Motorola (Lenovo) to piąta pod względem wielkości sprzedaży na naszym rynku marka smartfonów, z udziałami ok. 5,4%. Rocznie Polacy kupują ok. 8,8-9 mln szt. nowych smartfonów, w trakcie 9 miesięcy br. – 6,75 mln (szacunki IDC).

Maciej Burlikowski 1225 Artykuły

W "Media & Marketing Polska" od 2000 r. Zajmuje się m.in. branżą telekomunikacyjną, usług finansowych, samochodami i energetyką. Uwielbia podróże dalekie i bliskie.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.