Xiaomi będzie sprzedawać telewizory

Chińska marka robi u nas imponująco szybkie postępy.

Chińska firma technologiczna Xiaomi będzie sprzedawać w Polsce telewizory. Dokładna data ich wprowadzenia nie została jeszcze ustalona, ale prawdopodobnie będzie to pierwszy kwartał przyszłego roku. Xiaomi to obecnie najszybciej rosnąca marka smartfonów na polskim rynku – ma już w nim ok. 16 proc. udziałów. Oprócz telefonów komórkowych i akcesoriów do nich produkuje także m.in. laptopy, hulajnogi elektryczne, urządzenia AGD (np. odkurzacze, odświeżacze powietrza) i sprzęt audio.

Polacy kupują rocznie nieco ponad 2 mln szt. telewizorów. Liderem tego rynku w Polsce jest koreański Samsung, a oprócz niego istotne udziały rynkowe mają: LG, Sony, Panasonic i Philips.

Xiaomi ma w kraju sześć swoich własnych sklepów Mi Store. Produkty chińskiej marki sprzedają również sieci elektromarketów Euro RTV AGD, Media Markt, Media Expert i Neonet oraz sklepów komputerowych X-kom i Komputronik.

Maciej Burlikowski 1228 Artykuły

W "Media & Marketing Polska" od 2000 r. Zajmuje się m.in. branżą telekomunikacyjną, usług finansowych, samochodami i energetyką. Uwielbia podróże dalekie i bliskie.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.