Nicola Mendelsohn zakłada fundację pomagającą chorym na raka krwi

Misję fundacji wesprze kampania ze zdjęciami Rankina przygotowana przez agencję The&Partnership.

Rzadką i nieuleczalną chorobę zdiagnozowano u Mendelsohn, wiceprezeski Facebooka na region EMEA, trzy lata temu. Nicola Mendelsohn znalazła najpierw wsparcie w działającej na Facebooku grupie Living with Follicular Lymphoma ("Żyjąc z chłoniakiem grudkowym"), która skupia ok. 6 tys. osób chorych na tą rzadką i nieuleczalną formę nowotworu. Obecnie zakłada fundację (The Follicular Lymphoma Foundation), której celem jest zebranie 20 milionów dol. na badania w ciągu trzech lat i znalezienie lekarstwa na chorobę w ciągu dekady. Chłoniak ten, choć nieuleczalny, charakteryzuje się niskim stopniem złośliwości i jest rzadki (np. w Wielkiej Brytanii wykrywany u ok. 2 tys. pacjentów rocznie), co sprawia - zdaniem Mendelsohn - że bywa przez pacjentów odbierany jako "niewidzialny".

Z myślą o popularyzacji fundacji i jej misji, Mendelsohn -  w przeszłości na czołowych stanowiskach w agencjach Karmarama i Grey - pozyskała wybitne talenty z branży kreatywnej do stworzenia kampanii pod hasłem "uczynienia tego, co niewidzialne, widzialnym". Kreacją reklam, wykorzystujących zdjęcia Rankina, zajęła się londyńska agencja The & Partnership. Pojawią się one na nośnikach OOH w Londynie (BT Tower) i Nowym Jorku (Times Square), jak również w prasie i online. Wśród firm, które udostępniły za darmo miejsce na reklamy, są Google, News UK, The Guardian, Clear Channel i Spotify.

(TheDrum.com)

Paweł Piasecki 306 Artykuły

Specjalizuje się w e-commerce i nowych technologiach. Pracował m.in jako tłumacz i redaktor, przez ponad 5 lat przygotowywał codzienny serwis prasowy dla przedstawicielstwa Komisji Europejskiej w Polsce. Miłośnik muzyki klasycznej i jazzu.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.