Znamy finalistów 3. edycji konkursu adFM Awards

Ogłoszenie laureata nastąpi 28 listopada podczas gali Konkursu Niezależnej Kreacji - Kreatura 2019.

28 listopada poznamy zwycięzcę 3. edycji konkursu kreatywnej reklamy radiowej adFM Awards. W skład finałowej 10-tki wchodzą różnorodne projekty, w pomysłowy i oryginalny sposób wykorzystujące reklamowy potencjał radia. Przypomnijmy, że laureat – czyli podmiot nominujący zwycięską kreację - otrzyma jako nagrodę główną możliwość realizacji na antenie RMF FM kampanii reklamowej o wartości 200 tys. zł netto (po rabatach). Fundatorem nagrody jest Grupa RMF.

Wśród nominowanych znalazły się kreacje z różnych sektorów i kategorii produktowych – branży motoryzacyjnej, sieci sprzedaży, sektora bankowego, organizacji non-profit. Poziom zgłoszeń które trafiły do finałowej 10-tki jest bardzo wyrównany. Siłą każdej z nominowanych kreacji jest nieszablonowy pomysł, który w skuteczny i efektowny zarazem sposób przyczynia się do tego, że dany spot wyróżnia się na tle konkurencji i szerszego otoczenia reklamowego. To co sprawia, że poszczególne spoty są wyjątkowe i przyciągają uwagę, to m.in. odpowiedni dobór muzyki i specjalne efekty dźwiękowe, głos lektora, dopasowanie kreacji do pory dnia i grupy celowej, oryginalne przełożenie głównych elementów świata marki na kanał radiowy, czy też wykorzystanie potencjału wydarzeń rozpalających opinię publiczną do przekazania własnych treści (real-time marketing).

Do ścisłego finału zakwalifikowały się następujące kreacje (w porządku alfabetycznym):

  • Aldi - z odważną, nieszablonową kampanią wykorzystującą radio jako główne medium komunikacji (zgłaszający: U2);
  • Castorama z zabawną kampanią radiową promującą wakacyjną ofertę ogrodową (zgłaszający: Mindshare);
  • Fundacja Alivia z kampanią zachęcającą do wsparcia smsami walczących z nowotworami (zgłaszający: Ogilvy);
  • Media Markt z satyrycznym spotem produktowym (dyktafon) nawiązującym do głośnej nie tak dawno afery podsłuchowej (zgłaszający: Heart & Brain);
  • Piątnica - z krótkimi, dopasowanymi do pory dnia kreacjami zapraszającymi do sielskiego świata marki (zgłaszający: agencja Plej);
  • Pracuj.pl - z oryginalnym formatem wykorzystującym w zabawny sposób główną postać marki, tj. „znanego i lubianego” Szefa (zgłaszający; K2 Precise);
  • Przekrój – z klimatycznymi i zarazem intrygującymi kreacjami „sezonowymi”, m.in. z wykorzystaniem głosów współpracowników pisma;
  • Santander – za spot, w którym z iście „radiową wyobraźnią” wykorzystywany jest kontekst miejsca słuchania w celu zwrócenia uwagi na ważny problem społeczny;
  • Toyota ze specjalnym spotem na Dzień Ojca, budującym wizerunek marki na bazie uniwersalnych, prostych emocji i wartości (zgłaszający: The & Partnership Poland);
  • Watchdog – za kreatywne wykorzystanie dźwięków na wymiarze od kakofonii do rytmu i melodii, dla przekazania i oddania głównego celu działania organizacji.

Zwycięzcę wybierze jury w składzie: Ewa Osińska – media buying associated director, Mediacom, Aneta Urbanowicz – dyrektor ds. zakupu i planowania mediów, Euro RTV AGD, Sebastian Olszowy – dyrektor marketingu i komunikacji, kancelaria prawna SPCG, Bartosz Gomółka – head of strategy, BBDO Warszawa, Piotr Myszak – wiceprezes VFP Communications, wydawcy „Media Marketing Polska”, Tadeusz Sołtys – prezes i dyrektor programowy RMF FM, Mariusz Gołda – dyrektor marketingu Grupy RMF.

Ogłoszenie laureata nastąpi 28 listopada podczas gali 23. edycji Konkursu Niezależnej Kreacji – Kreatura 2019. Organizatorem konkursu jest Grupa RMF, a patronem medialnym miesięcznik „Media Marketing Polska”.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.