O decyzjach budujących lojalność

Jesień to czas rozliczeń i pierwszych podsumowań rozpoczętych kilka miesięcy temu akcji i kampanii marketingowych, ale też okres podejmowania decyzji budżetowych na przyszły rok.

Szukając sposobów na obniżenie kosztów, zaangażowanie grupy docelowej, wielu marketerów rozważa wdrożenie lub zmodyfikowanie programu lojalnościowego oraz poszukuje atrakcyjnych nagród. To z kolei niesie wiele pytań, w tym jak realnie zoptymalizować zaangażowanie pracowników agencji, gdzie szukać wsparcia i na jakie nagrody postawić? Podpowiada Małgorzata Kroh, Dyrektor Marketingu i Rozwoju w Sodexo Benefits and Rewards Services Polska.


Dlaczego agencje sięgają po wsparcie takich firm jak Sodexo?
Agencje specjalizują się w konkretnych obszarach tematycznych. Są ważnym i cenionym partnerem dla działów marketingu, których zadaniem jest wsparcie sprzedaży produktów czy rozwiązań i usług, docierając do konkretnej grupy docelowej. A to w praktyce oznacza, że aby sprostać tak niejednorodnym oczekiwaniom, zespoły powinny być złożone z ekspertów znających specyfikę wielu branż. Oczywiście można ich zatrudnić w ramach własnych struktur lub skorzystać z tzw. outsourcingu. W trosce o własne budżety i rentowność danego projektu, który często jest ograniczony w czasie, wiele firm decyduje się na to drugie rozwiązanie. Dodatkowo, rynek usług marketingowych jest bardzo konkurencyjny, co oznacza, że trzeba włożyć wiele wysiłku, aby się na nim przebić.


Na jakich zasadach obywa się współpraca na linii agencja - Sodexo?
Sodexo Benefits and Rewards Services Polska wspiera agencje zarówno od strony biznesowej, jak
i w działaniach operacyjnych. Nasi partnerzy chętnie korzystają z ponad 21 lat doświadczenia spółki na polskim rynku, a także wiedzy, która oparta jest zarówno o własne realizacje – tylko w Polsce obsługujemy prawie 50 tysięcy klientów, łącznie 3,5 miliona kart, którymi realizowanych jest 0,5 miliona transakcji tygodniowo - ale także badania nt. trendów rynkowych, opinii uczestników programów lojalnościowych. Dzięki temu jesteśmy dla agencji partnerem, który pomaga w doborze narzędzi angażujących i budujących zadowolenie danej grupy docelowej. Bo warto pamiętać, że to, co sprawdza się w OTC, może nie cieszyć się zainteresowaniem w budownictwie. Dzięki badaniu opinii uczestników na temat programów lojalnościowych, jesteśmy w stanie doradzić nie tylko rodzaj nagrody preferowanej w danej branży, ale także mechanizmy gratyfikacji. Warto wiedzieć, że uczestnicy nie chcą być nagradzani za ekspozycję, preferują nagradzanie wprost proporcjonalne do wielkości transakcji. Często zdarza się, że agencje nie mają własnego zaplecza prawnego, dostępu do radców prawnych, którzy specjalizują się w obsłudze prawnej konkursów, loterii czy programów lojalnościowych. Jak operacyjnie wspieramy partnerów? Bierzemy na siebie całą logistykę związaną z obsługą nagrody, od zakupu, personalizacji (m.in. wizerunku, insertów, opakowania) przez magazynowanie i konfekcjonowanie, po dystrybucję i rozliczenie, w tym odprowadzenie podatku.


Gdyby dziś miała Pani zarekomendować skuteczną nagrodę, co to by było?
Najbardziej uniwersalną nagrodą jest obecnie karta przedpłacona. Potwierdzają to wyniki badania „Kompas lojalności w B2B. Oczekiwania uczestników a rzeczywistość”, zrealizowanego przez IRC na nasze zlecenie. Wynika z niego, że 53% uczestników programów lojalnościowych uznało karty przedpłacone za najbardziej pożądaną nagrodę w różnych akcjach marketingowych. Karty przedpłacone od Sodexo są na tyle znane na rynku, że nie trzeba ich tłumaczyć ani decydentom po stronie klienta ani uczestnikom. Dodatkowo cieszą się one uznaniem marketerów i szefów sprzedaży, bo nie są opodatkowane VATem. Zastosowanie ich w akcjach marketingowych i programach sprzedażowych pozwala na realną oszczędność, na poziomie 23%. A to oznacza większą efektywność działań, bo w ramach tego samego budżetu możliwy jest zakup większej liczby nagród i zaangażowanie szerszego grona uczestników. Można nią płacić w punktach stacjonarnych oraz wykorzystywać do transakcji w Internecie, a także wypłacić gotówkę z bankomatu. Kartę można dodać do aplikacji Google Pay i płacić nią zbliżeniowo telefonem. A dzięki temu, że wydawcą kart oferowanych przez Sodexo jest polski bank, objęte są ochroną Bankowego Funduszu Gwarancyjnego. Dziś karta przedpłacona to nagroda skrojona na miarę potrzeb agencji, jej klientów, ale przed wszystkim oczekiwań uczestników akcji marketingowych, dając pełną swobodę wyboru nagrody i sposobu jej realizacji.


Czy karta przedpłacona może być indywidualizowana?
Tak, oferowane przez nas karty mają możliwość dopasowania wizerunku do innych materiałów promocyjnych. Może być personalizowana za pomocą logo, grafiki bądź zdjęcia będąc doskonałym uzupełnieniem strategii komunikacji firmy. Dużą zaletą jest również możliwość zawężenia listy punktów akceptujących kartę do wskazanych przez zamawiającego. Z taką nagrodą marketer ma pewność, że kampania będzie atrakcyjna dla grupy docelowej i przełoży się na wynik jego oraz klienta. Całą logistykę i obsługę kart bierzemy na siebie, a to istotna optymalizacja czasu i kosztów po stronie agencji związanych z obsługą użytkowników.


Na ile samodzielnie użytkownik może obsługiwać swoją kartę?
Opiekujemy się uczestnikami akcji od momentu wydania karty aż do końca okresu jej ważności. Zapewniamy 24-godzinne wsparcie zarówno przez kanały tradycyjne, czyli telefon czy nowoczesne tj. mobilna aplikacja i serwis DlaCiebie.sodexo.pl. Po otrzymaniu karty, jej użytkownik może swobodnie, ale przede wszystkim  bezpiecznie  i bezpłatnie nadawać PIN, robiąc to poprzez stronę internetową bądź aplikację mobilną lub na dedykowanej infolinii, a także w bankomacie należącym do największej sieci w Polsce. Użytkownik może zgłosić prośbę o czasową blokadę karty. Sodexo umożliwia takie rozwiązanie jako jedyna firma na polskim rynku, nie będąca bankiem. Dzięki temu w razie problemu, użytkownik nie musi przechodzić procedur pojawiających się w przypadku zastrzeżenia, a agencja ma spokojną głowę, bo nie ma też konieczności wydania nowej karty.


Co jeszcze zyskuje agencja?
Firma kupująca karty nie ma potrzeby zakładania rachunku bankowego, bo po rozdaniu kart użytkownikom, to Sodexo zajmuje się rozdziałem środków na poszczególne karty. Zajmujemy się także wielokrotnym doładowaniem kart dowolnymi kwotami, tworzymy programy i zarządzamy platformą lojalnościową obsługującą użytkowników. Reasumując, możemy pomóc agencjom, zapewniając wsparcie prawne, przygotowując regulaminy i inne formularze, obsługując logistykę i magazynowanie nagród, ich personalizację czy pełną obsługę uczestników akcji marketingowych. Pozwalamy agencjom na obniżenie kosztów operacyjnych w projektach dzięki czemu mogą podnosić konkurencyjność swoich ofert na rynku.

https://www.sodexo.pl/lojalnosc/karta-premiowa/

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.