Danone, McDonald's i Samsung wykorzystają marketingowo nowe "Gwiezdne wojny" [wideo]

Figurki w zestawach, bohaterowie na opakowaniach i kampanie reklamowe - kolejna odsłona filmowej sagi to dla marketerów okazja do żniw.

Co najmniej trzy wielkie międzynarodowe koncerny - koreański Samsung, francuski Danone i amerykański McDonald's - zamierzają wykorzystać marketingowo zbliżającą się premierę nowej części sagi "Gwiezdne wojny: Skywalker. Odrodzenie" (Lucas Film/Disney; w kinach od 18 grudnia br.).

Samsung uruchomił międzynarodową kampanię powiązaną tematycznie z filmem, jednak w świątecznym nastroju. Promuje w niej urządzenia z serii Galaxy: smartfony, zegarki, słuchawki i tablety. Samsung Electronics Polska współpracuje reklamowo m.in. z agencjami: Cheil Poland, VMLY&R i Starcom.

Koncern Danone wprowadza do sprzedaży w marketach sieci Biedronka (Jeronimo Martis Polska) limitowaną edycję jogurtów Actimel z bohaterami najnowszych "Gwiezdnych wojen", zachętą jest konkurs, w którym do wygrania jest 30 sztuk filmowych dronów. Kampania prowadzona jest w TV i online. W Polsce firma współpracuje reklamowo m.in. z agencjami: VMLY&R, K2 i MediaCom.

Z kolei sieć fastfoodowa McDdonald's dzięki umowie z Lucas Film, kolejnej zresztą, będzie serwowała dzieciom figurki bohaterów najnowszej części sagi jako zabawki w zestawach Happy Meal. Do zebrania będzie kolekcja 16 figurek. W Polsce dla tej firmy pracują reklamowo m.in. agencje: DDB Warszawa, Isobar Polska i OMD.

Maciej Burlikowski 1755 Artykuły

W "Media & Marketing Polska" od 2000 r. Zajmuje się m.in. branżą telekomunikacyjną, usług finansowych, samochodami i energetyką. Uwielbia podróże dalekie i bliskie.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.