Drugie Śniadanie - ocena spotu [wideo]

Łukasz Skalik, dyrektor kreatywny z Insignia i Marcin Grabowski, copywriter z Grey Group oceniają spot Drugiego Śniadania Dawtony.

Marka: Drugie Śniadanie
Klient: Dawtona
Strategia komunikacji, kreacja i nadzór kreatywny nad produkcją: Cut the Mustard
Produkcja: Graffiti
Demo spotu: Mniam
Postprodukcja: Orka Film
Dom mediowy: Wavemaker
 
Łukasz Skalik, creative director, Insignia
 
Co musi mieć kampania zdrowego musu, aby przyciągnąć wzrok mam i ich dzieci? Smakowitą animację 3D? Jest. Symbol mądrości w postaci słynnego naukowca z ikoniczną fryzurą? Obecny. Lekką muzykę, sympatycznego lektora, przyjemne beauty shoty? Wszystko mamy. I dla dzieci, i dla mamy. Czego zabrakło? Nie jestem w targecie, dlatego zapytałem swoich dzieci. Kategorycznie zażądały piosenki. Albo wierszyka. Albo rymowanki. Bez tego, ich zdaniem, drugie śniadanie pozostawia niedosyt.
 
Marcin Grabowski, copywriter, Grey Group
 
Z poradnika “Myśleć jak Einstein”, który opisuje wzorce myślowe genialnego odkrywcy, można się dowiedzieć, że Einstein w swojej pracy naukowej często łamał przyjęte reguły i stawiał na wykorzystanie zabawy w procesach. Możliwe, że od tego wyszli twórcy spotu “Drugie śniadanie”, wybierając postać fizyka na bohatera swojego spotu. Mimo że film budzi pozytywne emocje i jest bardzo sprawnie zrealizowany, można zauważyć, że jego pierwsza połowa nieco się dłuży przez powtarzalność scen pokazujących roztargnienie bohatera. Moim zdaniem wersja 16” zachowuje lepszy rytm. Całość jednak się broni oryginalnym podejściem do kategorii, dopasowaniem przekazu do target grupy i wysokim poziomem produkcji. Ciekawe, czy w kontynuacji kampanii zobaczymy kolejne odcinki przygód Einsteina, czy inne sylwetki historyczne, np. Marię Curie-Skłodowską? Myślę, że byłoby to niebanalne i mogłoby dobrze wpłynąć na długofalowe pozycjonowanie produktu.
Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.