Skórkę od banana wyrzuć do BIO
To jedno z haseł prostej, ale pomysłowej kampanii edukacyjnej o segregacji odpadów i recyklingu realizowanej przez m. st Warszawa na nośnikach Warexpo.
Uzupełnieniem kampanii OOH jest uruchomiona na początku listopada wyszukiwarka internetowa #segregujna5. Każdy może wpisać odpady wzbudzające wątpliwości i dowiedzieć się, gdzie należy je wyrzucić. Mieszkańcy mogą również sprawdzić swoją wiedzę w krótkim quizie. Wyszukiwarka zawiera na starcie ponad 400 "problematycznych" produktów, a będzie na bieżąco uzupełniana o propozycje zgłaszane przez użytkowników.
Obecna kampania miasta na nośnikach Warexpo nawiązuje do pierwszej odsłony, w której pięć słupów reklamowych zlokalizowanych przy Pałacu Kultury i Nauki zamieniono w kosze na odpady ze śmieciową kompozycją przestrzenną wewnątrz każdego nośnika. Każdy ze słupów odpowiadał innej frakcji śmieci: kolor czarny dla odpadów zmieszanych, brązowy dla bioodpadów, niebieski dla papieru, żółty dla metali i tworzyw sztucznych oraz zielony dla szkła. Kampania w kanale OOH dotarła do niemal 350 tysięcy osób w Warszawie (dane: Metrics), a wiralowo do 109 tysięcy użytkowników Facebooka i Twittera.
Kampanię doceniło nominacją do nagrody w kategorii indoor/outdoor (OOH) jury 23. Konkursu Niezależnej Kreacji Kreatura 2019 organizowanym przez redakcję "Media Marketing Polska". - Cieszymy się, że doceniono nasz pomysł, jego estetykę i bezkompromisowość. Nominacja ta udowadnia, że branża kreatywna dostrzega potencjał w niestandardowym wykorzystaniu nośników reklamy zewnętrznej, na który i my zwracamy uwagę – komentuje Aleksandra Derc-Jasińska – dyrektorka marketingu i komunikacji społecznej Warexpo. Łącznie w 22 kategoriach nominowano 58 prac nominowanych do nagród, a zwycięzców konkursu poznamy już niebawem - 28 listopada. Pełna lista nominowanych znajduje się tutaj: https://kreatura.pl/kreatura-2019-nominowani
Specjalizuje się w e-commerce i nowych technologiach. Pracował m.in jako tłumacz i redaktor, przez ponad 5 lat przygotowywał codzienny serwis prasowy dla przedstawicielstwa Komisji Europejskiej w Polsce. Miłośnik muzyki klasycznej i jazzu.