Skórkę od banana wyrzuć do BIO

To jedno z haseł prostej, ale pomysłowej kampanii edukacyjnej o segregacji odpadów i recyklingu realizowanej przez m. st Warszawa na nośnikach Warexpo.

Stolica od ponad roku podpowiada mieszkańcom jak należy „segregować na 5”. Kampanię informacyjna i edukacyjna na temat nowych zasad segregacji  jest prowadzona m.in. w mediach społecznościowych  pod hasztagami #RadyNaOdpady oraz #SegregujNa5. Obecnie na nośnikach reklamowych Warexpo, widoczna jest kolejna osłona kampanii, która za pomocą dobrze widocznych, kolorowych plakatów w jasny sposób wyjaśnia zasady segregacji odpadów. Hasła takie jak Blistry po lekach wyrzuć do zmieszanych”, "Flakon po perfumach wyrzuć do szkła. Nie trzeba go rozkładać na części" czy „Skórkę od banana wyrzuć do BIO. I inne resztki po owocach też” w połączeniu z ikonami i kolorystyką przypisanymi do konkretnej grupy odpadów mają rozwiać najczęstsze wątpliwości mieszkańców. Na plakatach znajdują się również odnośniki do stron internetowych czysta.um.warszawa.pl oraz Warszawa 19115, gdzie można znaleźć dodatkowe informacje o gospodarce odpadami w mieście. Kampania zrodziła się z rzeczywistych pytań od mieszkańców, które dotyczyły wyrzucania określonych produktów – w odpowiedzi powstały czytelne grafiki przedstawiające właściwe praktyki. Za koncepcję i kreację kampanii odpowiada Aleksandra Jasionowska z Biura Marketingu Miasta.

Akcja edukacyjna ma ułatwić mieszkańcom wprowadzenie ekologicznych nawyków do swojego życia. Warto pamiętać, że z odpadów zmieszanych można odzyskać tylko ok. 10 proc. surowców, natomiast z posegregowanego szkła możliwe jest odzyskanie 95 proc. surowca, z papieru 80 proc., a z plastiku 60 proc.

Uzupełnieniem kampanii OOH jest uruchomiona na początku listopada wyszukiwarka internetowa #segregujna5. Każdy może wpisać odpady wzbudzające wątpliwości i dowiedzieć się, gdzie należy je wyrzucić. Mieszkańcy mogą również sprawdzić swoją wiedzę w krótkim quizie. Wyszukiwarka zawiera na starcie ponad 400 "problematycznych" produktów, a będzie na bieżąco uzupełniana o propozycje zgłaszane przez użytkowników.

Obecna kampania miasta na nośnikach Warexpo nawiązuje do pierwszej odsłony, w której pięć słupów reklamowych zlokalizowanych przy Pałacu Kultury i Nauki zamieniono w kosze na odpady ze śmieciową kompozycją przestrzenną wewnątrz każdego nośnika. Każdy ze słupów odpowiadał innej frakcji śmieci: kolor czarny dla odpadów zmieszanych, brązowy dla bioodpadów, niebieski dla papieru, żółty dla metali i tworzyw sztucznych oraz zielony dla szkła. Kampania w kanale OOH dotarła do niemal 350 tysięcy osób w Warszawie (dane: Metrics), a wiralowo do 109 tysięcy użytkowników Facebooka i Twittera.

Kampanię doceniło nominacją do nagrody w kategorii indoor/outdoor (OOH) jury 23. Konkursu Niezależnej Kreacji Kreatura 2019 organizowanym przez redakcję "Media Marketing Polska". - Cieszymy się, że doceniono nasz pomysł, jego estetykę i bezkompromisowość. Nominacja ta udowadnia, że branża kreatywna dostrzega potencjał w niestandardowym wykorzystaniu nośników reklamy zewnętrznej, na który i my zwracamy uwagękomentuje Aleksandra Derc-Jasińska – dyrektorka marketingu i komunikacji społecznej Warexpo. Łącznie w 22 kategoriach nominowano 58 prac nominowanych do nagród, a zwycięzców konkursu poznamy już niebawem - 28 listopada. Pełna lista nominowanych znajduje się tutaj: https://kreatura.pl/kreatura-2019-nominowani

Paweł Piasecki 1040 Artykuły

Specjalizuje się w e-commerce i nowych technologiach. Pracował m.in jako tłumacz i redaktor, przez ponad 5 lat przygotowywał codzienny serwis prasowy dla przedstawicielstwa Komisji Europejskiej w Polsce. Miłośnik muzyki klasycznej i jazzu.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.