ING najlepszym bankiem pod względem doświadczeń klientów
Niewiele ustępuje mu Millennium - wynika z badania Kantara.
Jednym z kluczowych wniosków z tego badania jest spostrzeżenie, że oczekiwania konsumentów wobec banków ewoluują, a one muszą za tym nadążyć. Polscy konsumenci tradycyjnie preferowali dobra
materialne, a nie doświadczenia. Jednak sytuacja się zmienia. Banki przyciągają młodsze
pokolenia i rosnącą klasę średnią, oferując im doświadczenia. Taka droga jest szczególnie
skuteczna w przypadku marek, którym udaje się tworzyć relację z klientem w oparciu o miks prostej
komunikacji, troski, doradztwa i personalizacji.
Z badania wynika też wniosek, że z jednej strony nowe technologie w bankowości cieszą się ogromną popularnością, ale z drugiej konsumenci wciąż oczekują wsparcia i doradztwa pracowników i osobistej obsługi w oddziałach. Prawie połowa klientów (46%) oczekuje od swojego banku empatycznego podejścia - sygnału, że (w razie potrzeby) bank zrozumie ich sytuację i zapewni wsparcie. Najwyżej oceniane doświadczenia konsumenckie to takie, które są stworzone w oparciu zarówno o technologie, jak i kontakt z człowiekiem, zapewniając klientom szeroko rozumiane wsparcie. "Jest to kluczowe nie tylko w kontekście oczekiwań klientów, ale także jako obszar, na którym fintechy nie mogą konkurować, co może okazać się szczególnie istotne po wejściu w życie dyrektywy PSD2" - oceniają autorzy badania.

W "Media & Marketing Polska" od 2000 r. Zajmuje się m.in. branżą telekomunikacyjną, usług finansowych, samochodami i energetyką. Uwielbia podróże dalekie i bliskie.