Kreatura 2019: 10 nagród głównych i 32 wyróżnienia
W tym roku na konkurs napłynęła rekordowa liczba 156 projektów.
Wczoraj odbyła się gala wręczenia nagród w Konkursie Niezależnej Kreacji Kreatura 2019. Poza statuetkami zostały przyznane dwie nagrody specjalne: dla Isobar Polska, PHD i Propeller Film, za innowacyjne użycie klasycznego medium - Pierwszy spot TV live dla Škoda Polska oraz dla firmy Storytel za niebanalne formy reklamowe i udział w rozwoju kategorii podcastów oraz audiobooków. Nagroda AdFM - Radia RMF - została przyznana kampanii wizerunkowej Piątnicy "Śniadanie to podstawa".
Poniżej prezentujemy pełną listę uhonorowanych statuetkami Kreatury, a niebawem na MMPOnline.pl pojawi się fotorelacja z tegorocznego wydarzenia.
Kategoria: Film – TV/kino
Agencja: Just
Klient: Crédit Agricole Bank Polska
Marka: Crédit Agricole
Tytuł pracy: "Wmontowany"
Kategoria: Film – wideo w internecie
Firma/Agencja: OLX, 180heartbeats + Jung v. Matt, F25
Klient: Grupa OLX
Marka: OLX
Tytuł pracy: "A co gdyby? – OLX piętnuje najgorsze zachowania w sieci"
Kategoria: Digital – kampania zintegrowana digital
Agencja: Just
Klient: Crédit Agricole Bank Polska
Marka: Crédit Agricole
Tytuł pracy: Zamenażeriowanie digitalem
Kategoria: Content marketing – branded content
Firma: Storytel
Marka: Storytel
Tytuł pracy: Storytel Original: „Autor bestsellerów"
Kategoria: Content marketing – podcasty branded content
Firma: Storytel
Marka: Storytel
Tytuł pracy: Atak na K2
Kategoria: Techniki – ilustracja
Agencja: Dziadek do Orzechów
Klient: Lumiko
Marka: Masło Lumiko
Tytuł pracy: Smak spokoju z Piotrem Fąfrowiczem
Kategoria: Kampania społeczna/CSR – kampanie społeczne organizacji pozarządowych i instytucji państwowych
Agencja: Walk, SzutSzut Studio
Klient: WWF Polska
Marka: Godzina dla Ziemi WWF 2019
Tytuł pracy: Ty też niszczysz swój dom
Agencja: Agencja Warszawa
Kategoria: Kampania/projekt niskobudżetowy
Klient: Rano Zebrano
Marka: Rano Zebrano
Tytuł pracy: Rano zebrano i wyborczy #bazarek na Twitterze
Kategoria: Kreatura X
Agencja: GoldenSubmarine
Klient: Škoda Polska
Marka: Citigo
Tytuł pracy: Citi Goes electric. A Ty?
Po raz pierwszy zostały też przyznane w tym roku nagrody redakcji "Media Marketing Polska":
Agencja White Bits
Kampania: Podlaskie Travel
Za najbardziej pulsujące techniki audiowizualne
Agencja K2
Kampania: The Umbrella Academy dla Netflixa
Za spot jak najbardziej z naszej bajki
Dom produkcyjny Juice, impresariat Bluebird Artists
Kampania: Dolby Vision
Za film reklamowy, który odsłania morze możliwości
Agencja Pakt, dom mediowy Mindshare Polska, dom produkcyjny Hothead
Kampania: Haribo Złote Misie
Za dawkę dziecięcej radości w bloku reklamowym
Agencja PZL
Kampania: Żabka
Za mały wielki copywriting
Listę wszystkich nagrodzonych opublikujemy na stronie Kreatura.pl.
Jurorzy obradowali pod kierownictwem Karoliny Kałużnej, współzałożycielki i dyrektor kreatywnej agencji Przestrzeń. W jury zasiedli także m.in. przedstawiciele firm i agencji: Allegro, Cut The Mustard, GoldenSubmarine, Gong, Insignia, K2, McCann Worldgroup, Peppermint, Tandem Media, The Digitals, OS3, Wyraz, oraz przedstawiciele takich marketerów jak Enea, Orange, Santander Bank Polska i Škoda.
W tym roku do konkursu napłynęła rekordowa liczba 156 projektów. Nagrody zostały wręczone podczas gali 28 listopada w Małej Warszawie. Konkurs niezależnej kreacji Kreatura odbywa się od 1996 r., organizatorem jest magazyn "Media Marketing Polska".

Zajmuje się agencjami reklamowymi i eventowymi. Ma na oku studia produkcyjne i branżę OOH. Gdyby mogła wybrać byłaby kopistką w Bibliotece Aleksandryjskiej.