Kreatura 2019: 10 nagród głównych i 32 wyróżnienia

W tym roku na konkurs napłynęła rekordowa liczba 156 projektów.

Tomasz Wygnański, redaktor naczelny Media Marketing Polska otwiera galę wręczenia nagród Konkursu Niezależnej Kreacji Kreatura 2019. Fot. M. Cedzyński
Tomasz Wygnański, redaktor naczelny Media Marketing Polska otwiera galę wręczenia nagród Konkursu Niezależnej Kreacji Kreatura 2019. Fot. M. Cedzyński
Wczoraj odbyła się gala wręczenia nagród w Konkursie Niezależnej Kreacji Kreatura 2019. Poza statuetkami zostały przyznane dwie nagrody specjalne: dla Isobar Polska, PHD i Propeller Film, za innowacyjne użycie klasycznego medium - Pierwszy spot TV live dla Škoda Polska oraz dla firmy Storytel za niebanalne formy reklamowe i udział w rozwoju kategorii podcastów oraz audiobooków. Nagroda AdFM - Radia RMF - została przyznana kampanii wizerunkowej Piątnicy "Śniadanie to podstawa".

Poniżej prezentujemy pełną listę uhonorowanych statuetkami Kreatury, a niebawem na MMPOnline.pl pojawi się fotorelacja z tegorocznego wydarzenia.

Kategoria: Film – TV/kino
Agencja: Just
Klient: Crédit Agricole Bank Polska
Marka: Crédit Agricole
Tytuł pracy: "Wmontowany"

Kategoria: Film – wideo w internecie
Firma/Agencja: OLX, 180heartbeats + Jung v. Matt, F25
Klient: Grupa OLX
Marka: OLX
Tytuł pracy: "A co gdyby? – OLX piętnuje najgorsze zachowania w sieci"

Kategoria: Digital – kampania zintegrowana digital
Agencja: Just
Klient: Crédit Agricole Bank Polska
Marka: Crédit Agricole
Tytuł pracy: Zamenażeriowanie digitalem

Kategoria: Content marketing – branded content
Firma: Storytel
Marka: Storytel
Tytuł pracy: Storytel Original: „Autor bestsellerów"

Kategoria: Content marketing – podcasty branded content
Firma: Storytel
Marka: Storytel
Tytuł pracy: Atak na K2

Kategoria: Techniki – ilustracja
Agencja: Dziadek do Orzechów
Klient: Lumiko
Marka: Masło Lumiko
Tytuł pracy: Smak spokoju z Piotrem Fąfrowiczem

Kategoria: Kampania społeczna/CSR – kampanie społeczne organizacji pozarządowych i instytucji państwowych
Agencja: Walk, SzutSzut Studio
Klient: WWF Polska
Marka: Godzina dla Ziemi WWF 2019
Tytuł pracy: Ty też niszczysz swój dom

Agencja: Agencja Warszawa
Kategoria: Kampania/projekt niskobudżetowy
Klient: Rano Zebrano
Marka: Rano Zebrano
Tytuł pracy: Rano zebrano i wyborczy #bazarek na Twitterze

Kategoria: Kreatura X
Agencja: GoldenSubmarine
Klient: Škoda Polska
Marka: Citigo
Tytuł pracy: Citi Goes electric. A Ty?

Po raz pierwszy zostały też przyznane w tym roku nagrody redakcji "Media Marketing Polska":

Agencja White Bits
Kampania: Podlaskie Travel
Za najbardziej pulsujące techniki audiowizualne

Agencja K2
Kampania: The Umbrella Academy dla Netflixa
Za spot jak najbardziej z naszej bajki

Dom produkcyjny Juice, impresariat Bluebird Artists
Kampania: Dolby Vision
Za film reklamowy, który odsłania morze możliwości

Agencja Pakt, dom mediowy Mindshare Polska, dom produkcyjny Hothead
Kampania: Haribo Złote Misie
Za dawkę dziecięcej radości w bloku reklamowym

Agencja PZL
Kampania: Żabka
Za mały wielki copywriting

Listę wszystkich nagrodzonych opublikujemy na stronie Kreatura.pl.

Jurorzy obradowali pod kierownictwem Karoliny Kałużnej, współzałożycielki i dyrektor kreatywnej agencji Przestrzeń. W jury zasiedli także m.in. przedstawiciele firm i agencji: Allegro, Cut The Mustard, GoldenSubmarine, Gong, Insignia, K2, McCann Worldgroup, Peppermint, Tandem Media, The Digitals, OS3, Wyraz, oraz przedstawiciele takich marketerów jak Enea, Orange, Santander Bank Polska i Škoda.

W tym roku do konkursu napłynęła rekordowa liczba 156 projektów. Nagrody zostały wręczone podczas gali 28 listopada w Małej Warszawie. Konkurs niezależnej kreacji Kreatura odbywa się od 1996 r., organizatorem jest magazyn "Media Marketing Polska".

Katarzyna Kacprzak 357 Artykuły

Zajmuje się agencjami reklamowymi i eventowymi. Ma na oku studia produkcyjne i branżę OOH. Gdyby mogła wybrać byłaby kopistką w Bibliotece Aleksandryjskiej.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.