20. konkurs Galerii Plakatu AMS rozstrzygnięty

Jury przyznało także pięć wyróżnień oraz dwie nagrody dodatkowe - od Animal Rescue Polska i Towarzystwa Opieki nad Zwierzętami.

Anna Frydrych, nagroda główna
Anna Frydrych, nagroda główna
Anna Frydrych z ASP w Warszawie została laureatką jubileuszowego konkursu Galerii Plakatu AMS. W dwudziestej edycji konkursu wyróżnieni zostali: Dawid Celek, Wiktor Ciepak, Maria Ilczyna, Nikodem Pręgowski oraz Julia Solecka. Nikodem Pręgowski otrzymał dodatkowo wyróżnienie Fundacji Animal Rescue Polska, a Julia Solecka Nagrodę Specjalną Towarzystwa Opieki nad Zwierzętami w Polsce.

Zadaniem uczestników konkursu, którego temat brzmi "Zwierzę też człowiek", było zaprojektowanie plakatu na temat praw zwierząt do godnego życia. Na konkurs napłynęło 779 projektów – tym samym kolejny raz pobity został rekord zgłoszeń.

Wyboru laureatów dokonało jury w składzie: Małgorzata Augustyniak, wiceprezes AMS, Łukasz Balcer, prezes Towarzystwa Opieki nad Zwierzętami w Polsce, Maciej Buszewicz, artysta grafik, profesor ASP w Warszawie, Marcin Dorociński, aktor zaangażowany w wiele akcji na rzecz zwierząt, Dawid Fabjański, prezes zarządu Animal Rescue Polska, biegły sądowy z dziedziny dobrostanu zwierząt i ochrony zwierząt, Ewelina Gąska, projektantka graficzna, ilustratorka, senior designer Saatchi & Saatchi, Janusz Górski, artysta grafik, profesor ASP w Gdańsku, kurator Galerii Plakatu AMS, Filip Tofil, artysta grafik, creative director Syfon Studio, członek zarządu STGU, Justyna Stoszek, rzeźbiarka, malarka, Dorota Sumińska, lekarz weterynarii, autorka audycji "Wierzę w zwierzę" w Radiu Tok FM, oraz Adam Wajrak, działacz na rzecz ochrony przyrody, dziennikarz związany z "Gazetą Wyborczą".

Zwycięskie prace będzie można oglądać na przystankach AMS w całej Polsce w 2020 r. Wszyscy laureaci konkursu zostaną zaproszeni do finału przeglądu portfolio dla młodych twórców pod nazwą See & Say, organizowanego przez Klub Twórców Reklamy (KTR).

Nadzór na prawidłowym przebiegiem konkursu sprawuje audytor konkursu Ernst & Young Audyt Polska; partnerami konkursu są Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR oraz Klub Twórców Reklamy (KTR), a patronat nad nim objęło Towarzystwo Opieki nad Zwierzętami w Polsce. Patroni medialni to: "Gazeta Wyborcza”, Wyborcza.pl, Gazeta.pl, Radio Tok FM oraz Stowarzyszenie Twórców Grafiki Użytkowej.

Katarzyna Kacprzak 702 Artykuły

Zajmuje się agencjami reklamowymi i eventowymi. Ma na oku studia produkcyjne i branżę OOH. Gdyby mogła wybrać byłaby kopistką w Bibliotece Aleksandryjskiej.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.