Carrefour wchodzi na Allegro

Pierwsza tak duża sieć handlowa decyduje się na sprzedaż na największej platformie e-commerce w kraju.

Sieć handlowa Carrefour Polska będzie sprzedawać produkty poprzez Allegro, największą platformę handlu elektronicznego w kraju. To pierwsza tak duża sieć handlowa, która decyduje się na podobny ruch. Na początek zaoferuje ok. 3 tys. produktów (w tym ok. 20% marek własnych, a 80% produktów markowych), a w asortymencie znajdą się: żywność (paczkowana), w tym produkty bio, kosmetyki, środki pielęgnacyjne, środki czystości, a nawet karmy dla psów i kotów.

Dla Allegro korzyść jest oczywista – wzbogaca tym samym ofertę, m.in. w rosnącym segmencie e-grocery, czyli zakupów żywności przez internet, zwiększa obrót, a dzięki temu własne przychody z prowizji.

Z kolei według Michała Sachy, dyrektora marketingu, digital, IT, e-commerce i usług finansowych Carrefour Polska, ta decyzja nie oznacza dla Carrefoura rezygnacji z dalszego rozwijania samodzielnej działalności e-commerce (w wybranych miastach markety Carrefoura prowadzą e-sprzedaż od czterech lat), jest to realizacja strategii omnikanałowości, czyli sprzedaży w taki sposób, jaki jest wygodny dla różnych klientów.

– Nie zbudujemy własnej platformy e-commerce docierającej nawet do małych miejscowości, to byłoby nieopłacalne. Allegro, z którego korzysta ok. 18 mln konsumentów, zapewnia nam możliwie szerokie dotarcie – przekonuje Sacha.

Carrefour wie, że samymi niskimi cenami nie wygra z dyskontami (Biedronką czy Lidlem), dlatego stawia na szeroką ofertę i jakość produktów, m.in. marek własnych, i liczy na tzw. transformację żywieniową, czyli większą skłonność polskich konsumentów do zakupu żywności wyższej jakości, np. produktów bio.

Carrefour na Allegro będzie miał własny sklep, produkty z jego oferty będą jednak widoczne przy zwykłym wyszukiwaniu, np. po nazwie artykułu.

Francuski Carrefour ma w Polsce 900 sklepów w pięciu formatach: hiper- i supermarketów, sklepów osiedlowych i specjalistycznych oraz sklep internetowy, a także 20 centrów handlowych oraz 40 stacji paliw.

Maciej Burlikowski 1225 Artykuły

W "Media & Marketing Polska" od 2000 r. Zajmuje się m.in. branżą telekomunikacyjną, usług finansowych, samochodami i energetyką. Uwielbia podróże dalekie i bliskie.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.