Capitalics zaprojektował font Times New Roman Abramovich [wideo]

W kampanii internetowej skierowanej do rosyjskiego miliardera wykorzystano m.in. fakt, że popularny font Times New Roman został objęty amerykańskimi sankcjami wobec Rosji.

Warszawski dom typograficzny Capitalics wystartował z kampanią skierowaną do Romana Abramowicza, rosyjskiego miliardera. Celem jest zainteresowanie go specjalnie zaprojektowanym przez Capitalics fontem nazwanym Times New Roman Abramovich (oficjalna nazwa "TNRA"). W kampanii wykorzystano m.in. fakt, że popularny font Times New Roman został objęty amerykańskimi sankcjami wobec Rosji, w wyniku których rosyjscy deweloperzy nie mają prawa go używać. Times New Roman Abramovich mógłby stanowić ciekawą alternatywę na przyszłość, biorąc także pod uwagę to, że Times New Roman jest standardowym fontem wymaganym przy tworzeniu rządowych dokumentów w Rosji.

Kampania prowadzona jest w internecie (Instagram, Facebook, YouTube, Twitter). Składa się z kilkunastu filmów i grafik prezentujących proces projektowania fontu oraz przedstawiających jego najważniejsze cechy i zalety, także w odniesieniu do najpopularniejszej czcionki wszech czasów, czyli Times New Roman. Filmy mają charakter otwartych listów do Abramowicza, które odsyłają do poświęconej mu strony internetowej Timesnewromanabramovich.com. Strona oprócz punktu kontaktowego dla Abramowicza stanowi również agregat leadów dla przyszłych klientów domu typograficznego pragnących posiadać swój spersonalizowany font.

Katarzyna Kacprzak 372 Artykuły

Zajmuje się agencjami reklamowymi i eventowymi. Ma na oku studia produkcyjne i branżę OOH. Gdyby mogła wybrać byłaby kopistką w Bibliotece Aleksandryjskiej.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.