Lidl "tatuuje" warzywa światłem
Sieć rozpakowuje warzywa z folii warzywa.
Sieć przekonuje, że dzięki podjętym ekologicznym działaniom tylko w samym 2019 r. Lidl Polska zredukuje zużycie plastiku o ponad 800 ton. Pierwsze w ten sposób "znakowane" warzywa pojawiły się w sklepach sieci na początku grudnia. Jak zapewnia sieć, metoda naturalnego znakowania jest zupełnie bezpieczna – w żaden sposób ma nie oddziaływać na strukturę i wartości odżywcze produktów. Z wykorzystaniem skoncentrowanej wiązki światła na warzywie pojawia się „tatuaż”. W ten sposób warzywa bio będą dostępne bez opakowań, a informację o tym, że są to produkty bio znajdziemy bezpośrednio na skórce.
Lidl Polska deklaruje, że do 2025 r. 100 proc. plastikowych opakowań produktów marek własnych będzie możliwa do recyklingu. Sieć chce też zredukować zużycie plastiku w opakowaniach jednostkowych i zbiorczych produktów marek Lidla o 20%.
– Do końca 2019 r. obniżymy zużycie plastiku o 800 ton dzięki ograniczeniu materiału PET w butelkach wody Saguaro (442 tony plastiku mniej), czy też stopniowo redukując materiał, z którego produkowane są opakowania mięsa i drobiu (217 ton plastiku mniej), wyeliminujemy także 150 ton plastiku dzięki sprzedaży warzyw i owoców luzem. Teraz zdecydowaliśmy się na kolejne, innowacyjne rozwiązanie, wprowadzając wspólnie z Farmą Świętokrzyską natural branding – powiedziała Aleksandra Robaszkiewicz, head of corporate communication, Lidl Polska.
Absolwentka polonistyki na toruńskim UMK ze specjalnością filmoznawczą. Na co dzień zdaje relacje z przesunięć na półkach rynku FMCG. Po godzinach - czytelniczka. Najbardziej lubi pisać o filmach i książkach, choć właśnie o nich pisze najrzadziej.