Maurice Saatchi ochodzi z agencji, której był współzałożycielem

Do odejścia z M&C Saatchi zmusili go udziałowcy, niezadowoleni z reform po wykryciu nieprawidłowości księgowych w sierpniu br.

M&C Saatchi to agencja reklamowa założona w 1995 r. przez braci Maurice'a i Charlesa Saatchich po ich odejściu z Saatchi & Saatchi, którą założyli w Londynie 25 lat wcześniej. Oprócz lorda Saatchi (na zdjęciu powyżej), właściciela 4,5-procentowego pakietu akcji agencji, z jej władz ustąpiło też troje dyrektorów nieetatowych: Michael Dobbs (również z tytułem lordowskim, znany jako autor powieści stanowiących podstawę serialu "House of Cards"), sir Michael Pitt, były sekretarz księcia Karola, oraz Lorna Tilbian, "królowa mediów", związana z funduszem inwestycyjnym Numis Securities.

Wartość akcji M&C Saatchi spadła w tym roku z 4 funtów do 1,03 funta. W ubiegłym tygodniu firma podała, że tegoroczne zyski będą "znacznie poniżej oczekiwań". Wcześniej we wrześniu poinformowała o spadku sprzedaży i zysku w pierwszym półroczu br. Zysk spadł o 67%, do 2,5 mln funtów.

Agencja była znana m.in. z kampanii dla brytyjskiej Partii Konserwatywnej.

Paweł Piasecki 1036 Artykuły

Specjalizuje się w e-commerce i nowych technologiach. Pracował m.in jako tłumacz i redaktor, przez ponad 5 lat przygotowywał codzienny serwis prasowy dla przedstawicielstwa Komisji Europejskiej w Polsce. Miłośnik muzyki klasycznej i jazzu.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.