Rok programów lojalnościowych

Ostatnie 12 miesięcy obfitowało w wydarzenia związane z lojalnością. Obok dwóch największych - launchów Żappki i Lidla Plus - warto odnotować kilka innych.

Costa Coffee Club
 
 
Nowa platforma lojalnościowa analizuje wszystkie transakcje realizowane w sieci lokali Costa, zastąpiła dotychczasowe karty i stempelki. Mechanizmy analityczne dostępne w aplikacji pozwalają na tworzenie personalizowanych promocji. Sieć zamiast plastikowych kart proponuje narzędzie w postaci aplikacji mobilnej.
 
Platforma analizuje aktywność użytkowników, dzięki czemu administratorzy mogą tworzyć promocje dla wybranej grupy konsumentów. Akcje promocyjne mogą być łatwo dostosowywane do bieżących potrzeb, trendów i pojawiających się sezonowych okazji. System obsługujący program został zintegrowany z kasami fiskalnymi w kawiarniach. Ma to dawać pewność, że wszystkie punkty i rabaty zostaną naliczone prawidłowo.
 
Za opracowanie strategii i koncepcji biznesowej programu oraz jego bieżącą obsługę odpowiada Motivation Direct. Ideo zaprojektowało i wdrożyło platformę do zarządzania programem lojalnościowym. Odpowiada także za utrzymanie i rozbudowę projektu od strony technologicznej.
 
Costa Coffee to druga co do wielkości (posiada 3 tys. punktów) sieć kawiarni na świecie. W Polsce zrzesza  ponad 150 lokali.
 
 
Klub MediaMarkt
 
Sieć elektromarketów stawia w swoim programie lojalnościowym na umożliwienie konsumentom szybkiego dostępu do przywilejów. Uczestnicy Klubu Media Markt otrzymują na starcie powitalny kupon rabatowy o wartości 40 zł do wykorzystania w sklepach stacjonarnych MediaMarkt w całej Polsce przy zakupach za minimum 240 zł. Dodatkowo mogą skorzystać z kuponu rabatowego obniżającego koszt dostawy o 50 zł.
 
Klubowicze otrzymają również nagrody niespodzianki za trzecie, szóste, dziewiąte i dwunaste zakupy. Korzystają też z wydłużonego terminu zwrotu lub wymiany towarów (45 dni). Każda transakcja z kartą Klubu MediaMarkt jest rejestrowana na indywidualnym koncie kupującego, co oznacza brak potrzeby przechowywania paragonów.
 
Kampania podkreślająca korzyści z uczestnictwa w programie obejmowała reklamy prasowe, spoty telewizyjne i radiowe oraz działania w internecie i social mediach. Autorem koncepcji kreatywnej jest agencja Heart & Brain, spoty przygotował dom produkcyjny Ideal, a postprodukcję wykonało studio Platige. Planowanie i zakup mediów realizuje Media Saturn Online we współpracy z agencją UM (telewizja).
 
Mój Spar
 
 
W nowym programie Mój Spar klienci sklepów uczestniczących w nim będą mogli otrzymywać bony zakupowe za punkty przyznawane przy okazji zakupów. Tę samą kartę będzie można wykorzystywać we wszystkich sklepach uczestniczących w programie Mój Spar. Po utrzymaniu karty programu w sklepie rejestracji dokonać będzie można online i tam też sprawdzać liczbę zebranych punktów. W listopadzie ub.r. Spar wprowadził aplikację mobilną Mój Spar, która do tej pory pozwalała tylko tworzyć listy zakupów oraz śledzić promocje w sklepach.
 
Start nowej akcji lojalnościowej wesprze komunikacja instore i online.
 
Zencard wprowadza aplikację mobilną
 
Spółka należąca do PKO Banku Polskiego oferuje aplikację uczestnikom programów lojalnościowych zarządzanych za pośrednictwem systemu Zencard. Aplikacja jest dostępna do pobrania w Google Play i AppStore. Zapewnia ona nowy kanał komunikacji między detalistą posługującym się systemem lojalnościowym Zencardu (np. siecią drogerii czy sklepów z zabawkami) a konsumentem – uczestnikiem programu lojalnościowego. Aby aktywować aplikację, wystarczy podać numer telefonu komórkowego podany podczas rejestracji w programie lojalnościowym, której dokonuje się na terminalu płatniczym w punkcie sprzedaży.
 
Aplikacja pozwala użytkownikowi zobaczyć aktywne kupony i karty lojalnościowe różnych detalistów (z zachowaniem ich identyfikacji wizualnej), a także daje bezpośredni dostęp do aktualnych gazetek i promocji. Do tej pory sieci handlowe korzystające z systemu Zencardu mogły komunikować się z konsumentami (czyli zarejestrowanymi użytkownikami programu) tylko za pomocą SMS-ów lub w mediach społecznościowych.
 
Zencard obsługuje obecnie ok. 300 punktów handlowo-usługowych w całej Polsce, w tym m.in. sieci detaliczne Jasmin (drogerie) i Świat Zabawek, a także restauracje, hotele i pensjonaty.
 
Super-Pharm odświeża Klub LifeStyle
 
Zainicjowany blisko dekadę temu Klub LifeStyle sieci Super-Pharm, jeden z pierwszych konsumenckich programów lojalnościowych w Polsce, teraz przechodzi zmiany. Znajdziemy tu nowy, bardziej atrakcyjny system naliczania punktów. Każda wydana podczas zakupów złotówka to 1 punkt na koncie. Obecnie klubowicze otrzymują punkt za każde wydane 5 zł.
 
Zebrane punkty będzie można wymienić, wybierając jeden z trzech proponowanych sposobów. Zachowana zostaje standardowa możliwość częściowej wymiany punktów przy zakupie produktów. Nowością jest natomiast opcja odebrania wybranej nagrody za punkty LifeStyle bez konieczności gotówkowej dopłaty oraz możliwość przekazania zebranych punktów na cele charytatywne.
 
Zmiany obejmują również aplikację mobilną, która będzie pełniła funkcję wirtualnej karty członkowskiej. Dzięki temu konsumenci, którzy zostawili kartę w domu, nie będą musieli każdorazowo podawać swojego numeru telefonu.
 
Aplikacja North Fish
 
Aplikacja mobilna wprowadzona przez North Food Polska, właściciela sieci restauracji North Fish, umożliwia klientom sprawdzenie aktualnej oferty produktowej wraz z cenami, wartościami odżywczymi i alergenami.
 
Przystępując do programu lojalnościowego North Fish Club, użytkownik otrzymuje wirtualną kartę. Skanując kod kreskowy podczas zakupów w restauracjach sieci,  zbiera punkty, które następnie może wymienić na nagrody. Za każdą wydaną złotówkę uzyskuje się 10 punktów automatycznie dodawanych do indywidualnego konta klienta.
 
Aplikacja dostępna jest na platformach Android (Google Play) i iOS (App Store). Obecnie sieć North Fish obejmuje 47 restauracji zlokalizowanych w centrach handlowych w całej Polsce.
 

Tomasz Wygnański 697 Artykuły

W MMP prawie od 20 lat pisze o marketerach i strategiach marketingowych, a także o detalistach, BTL, digitalu i badaniach. Właściciel 8- kilogramowego kota.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.