Rok 2019 w mediach i marketingu

Prezentujemy nasze podsumowanie wydarzeń mijającego roku.

STYCZEŃ

Havas Media Group przekształca 18 Havas Warsaw w Havas X. Nową jednostką pokieruje Michał Lutostański.

Katarzyna Szewczuk zostaje managing directorem w agencji FCB Bridge2Fun

Anna Pańczyk (na zdjęciu) obejmuje stanowisko CEO agencji Grey London.

Do Polski wchodzi kolejny duży chiński producent smartfonów – Oppo.

Mirosław Błaszczyk zamiast Tobiasa Solorza prezesem Cyfrowego Polsatu.

LUTY

Izabela Albrychiewicz zostaje CEO GroupM w Polsce, a u sterów Wavemakera zastępuje ją Paweł Gala. Rozmawialiśmy z nową CEO GroupM zaraz po objęciu przez nią tego stanowiska.

Klara Markiewicz oraz Joanna Uniwersal obejmują stanowiska strategic director w Ogilvy.

SFS Ventures i Agora zostają udziałowcami Grupy Eurozet.

MARZEC

Publicis Media łączy Blue 449 ze Spark Foundry. Na rynku pozostaje tylko ta druga spółka.

Wojciech Kowalik na stanowisku senior copywritera w FCB Chicago.

Kacper Kłos zostaje CEO Brand New Galaxy.

Paweł Maria Kwiatkowski prezesem zarządu Walk Events.

Cyfrowy Polsat wchodzi na rynek telewizji kablowej (IPTV).

Marzena Paczuska i Piotr Pałka w zarządzie TVP. Maciej Stanecki odwołany.

KWIECIEŃ

Dariusz Andrian (na zdjęciu) w kadrze zarządzającej VMLY&R w regionie EMEA. Polska regionalnym centrum kompetencji.

Anna Koszur awansuje na managing directora Scholz & Friends Warszawa.

Paweł Heinze przechodzi z Ogilvy do Walk Creative.

BGŻ BNP Paribas zmienia się w BNP Paribas Bank Polska.

Jarosław Skorupa zamiast Sebastiana Bojemskiego dyrektorem wykonawczym ds. marketingu PKN Orlen.

Michał Lisiecki rezygnuje z funkcji prezesa PMPG (m.in. „Wprost” i „Do Rzeczy”).

MAJ

Grey Agencją Roku, Mindshare Domem Mediowym Roku według "Media Marketing Polska” (na zdjęciu okładka majowego numeru "MMP").

Domy produkcyjne Artcore oraz FoszerSawicki połączą swoje struktury.

Poczta Polska instaluje paczkomaty w Biedronkach.

YouTube Music dostępne w Polsce.

Jolanta Borowska szefową komunikacji i marketing services Nestlé Polska.

Edyta Sadowska zastępuje Manuela Rougerona na stanowisku prezesa NC+ (ITI Neovision).

Marcin Pery zostaje prezesem Gemius SA.

CZERWIEC

Nielsen rozszerzył pomiar reklam Nielsen Digital Ad Ratings w aplikacji mobilnej YouTube na 26 dodatkowych krajów, w tym Polskę.

Mariusz Pitura creative group head w Scholz & Friends Warszawa.

VMLY&R z grand prix na festiwalu Cannes Lions.

T-Mobile Polska wchodzi na rynek stacjonarny.

LIPIEC

GroupM liderem zestawienia Overall Activity 2018.
RECMA. W najlepszej trójce znalazły się też Publicis Media i Havas Media
Group.

Daniel Przygoda dołącza do Feeders Agency jako creative growth director.

PKN Orlen występuje do Komisji Europejskiej o zgodę na przejęcie Lotosu.

PKO BP zamiast Totalizatora Sportowego (Lotto) sponsorem tytularnym Ekstraklasy.

Anna Janiczek (na zdjęciu) dyrektor zarządzającą ds. marketingu PZU.

Agnieszka Gosiewska zamiast Elżbiety Gorajewskiej dyrektor zarządzającą Nielsen Audience Measurement

Jerzy Hołub dyrektorem marketingu Mastercard w Polsce.

Cyfrowy Polsat wchodzi z ofertą telewizji OTT.

Orlen i PZU zapowiedziały powołanie własnego wspólnego domu mediowego.

SIERPIEŃ

Tomasz Piątkowski po dwóch latach w Meetrics wraca do GroupM.

Lena Stryjewska obejmuje stanowisko managing directora w Feeders Agency.

Powstaje Słucham – pierwsza polska agencja specjalizująca się w rozwiązaniach marketingowych wykorzystujących podcasty. Jej założycielką jest Marta Niemira.

Justyna Gościńska dyrektor marketingu 4F (OTCF).

Izabela Głodek (na zdjęciu poniżej) zostaje dyrektor marketingu Coca-Cola Services Poland.

NC+ (Canal+) kupuje Kino Świat, największego dystrybutora filmów w Polsce.

Tomasz Tomczyk rezygnuje z funkcji prezesa K2 Internet.

WRZESIEŃ

UOKiK wydaje zgodę na powstanie Sigma Bis. Orlen i PZU chcą powołać własny dom mediowy.

Związek Stowarzyszeń Rada Reklamy i KRRiT przyjęły aneks do Kodeksu Etyki Reklamy – Kartę Ochrony Dzieci w Reklamie.

Jolanta Karny zamiast Bartosza Niewiadomskiego szefową marketingu Aviva.

NC+ zmnienia się w Canal+ . Taką decyzję podjął właściciel platformy - ITI Neovision.

KRRiT ogłasza start jednoźródłowego pomiaru mediów Telemetria Polska.

Commerzbank ogłasza sprzedaż mBanku, czwartego co do wielkości banku w Polsce.

Bankrutuje biuro podróży Neckermann Polska. To pokłosie upadku koncernu Thomas Cook.

PAŹDZIERNIK

TalentMedia kupuje Gamellona i powstaje grupa LTTM. Zrzesza 835 kanałów YouTube mających w sumie 191 mln subskrypcji.

Mateusz Kirstein szefem marketingu studia People Can Fly.

Kalina Janicka odchodzi ze stanowiska prezesa Clear Channel Poland.

Craig van Niekerk zamiast Marka Thorne’a dyrektorem marketingu Wyborowa Pernod Ricard.

Mikkel Noesgaard zamiast Michała Sobolewskiego dyrektorem marketingu sieci komórkowej Play.

Mastercard udziałowcem polskiego systemu płatności mobilnych Blik (Polski Standard Płatności).

Ross Newens rezygnuje z funkcji prezesa 4fun Media.

Bartosz Niewiadomski zamiast Anny Sambor dyrektorem marketingu Bakallandu.

TVN Discovery i Cyfrowy Polsat zapowiedziały stworzenie wspólnej platformy wideo OTT.

Katarzyna Malczewska-Błaszczuk zamiast Małgorzaty Lubelskiej dyrektor marketingu Grupy Żywiec.

Jacek Balicki, wiceprezes ds. marketingu, odchodzi z Canal+ (ITI Neovision).

LISTOPAD

Startuje Disney+. Serwis nie jest jeszcze dostępny w naszym kraju (w Europie na razie zadebiutował w Holandii).

Maciej Kozina associate creative directorem w VMLY&R New York.

Warszawskie studio dźwiękowe Juice jako jedyna polska firma zostało nagrodzone złotem na festiwalu Clio Entertainment Awards w Los Angeles.

Znika Eurobank wchłonięty przez Bank Millennium.

Frederic Berardi zamiast Tomasza Karczewskiego prezesem Kino Świat (ITI Neovision - Canal+ właścicielem 70%).

Michał Włodarczyk dyrektorem zarządzającym Gemius Polska.

Alpay Güner zamiast Marcina Rosatiego prezesem Media Markt.

Marquard rezygnuje z wydawania prasy w Polsce – z rynku znikają „Playboy”, „CKM”, „Cosmopolitan”, „Esquire”, „Harper’s Bazaar” i „Joy”.

Krzysztof Wadas zamiast Marka Gonsiora dyrektorem marketingu Agata SA.

GRUDZIEŃ

Powstaje Stowarzyszenie Pracodawców MOC TV, skupiające 23 nadawców. Tymczasowym prezesem zostaje Przemysław Broniszewski, a szefem rady nadzorczej Radosław Ziółek.

Grzegorz Sulich obejmuje stanowisko chief technology officera w BBDO Warszawa i Molecular BBDO. Ta druga spółka - globalny hub e-commerce w BBDO - otworzyła właśnie biuro w Chicago.

OMD utrzymało pozycję największej agencji mediowej na świecie (według billingów COMvergence).

Michał Samul (na zdjęciu) szefem pionu informacji TVN i członkiem zarządu TVN Discovery Polska. Zastąpił Adama Pieczyńskiego.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.