Aflofarm, Lidl i Polpharma czołowymi reklamodawcami telewizyjnymi 2019 roku

Według raportu Nielsena największe wpływy reklamowe zanotowały stacje: Polsat, TVN i TVP2.

Z danych Nielsen Audience Measurement wynika, że w 2019 r. reklamodawcy wydali na reklamę w telewizji 30,4 mld zł (brutto). Rok wcześniej było to 29 mld zł. Najwięksi reklamodawcy telewizyjni ubiegłego roku to: Aflofarm (wydatki – dane cennikowe: 1,25 mld zł), Lidl (725,6 mln zł) i Polpharma 715,9 mln zł). Najwięcej na reklamach zarobiły stacje: Polsat (4,5 mld zł, dane cennikowe), TVN (3,5 mld zł i TVP2 (1,6 mld zł).

Największy udział w widowni w grupie 4+ w całym minionym roku miały kanały: Polsat (SHR 9,85%), TVP1 (9,68%) i TVN (8,45%). Wszystkie te stacje zanotowały gorszy wynik niż przed rokiem (odpowiednio: 10,23%, 9,73% i 9,38%).

W grupie 16-49 największy SHR miały: TVN (11,06%), Polsat (11,02%) i TVP2 (7,16). Wynik sprzed roku poprawiła tylko stacja TVP2 (w 2018 r. SHR w tej grupie: 6,86%).

W ub. r. roku polscy widzowie oglądali telewizję średnio przez 4 godziny 16 minut i 4 sekundy dziennie. Rok wcześniej było to 4 godziny, 17 minut i 8 sekund (All 4+, wskaźnik ATV, wszystkie dane: Nielsen Audience Measurement).

Piotr Machul 240 Artykuły

Zajmuje się tematyką mediową, głównie telewizyjną i radiową. Przeżył kilkuletni romans z copywritingiem. Zdecydowanie woli dziennikarstwo. Dziwne, że nie mieszka w czeskiej Pradze, bo uwielbia to miasto.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.