Kto się zareklamuje podczas tegorocznego Super Bowl?

Koszt 30-sekundowego spotu to co najmniej 5 milionów dolarów. Wśród reklamodawców dominują marki motoryzacyjna i spożywcza.

Avocados from Mexico jako pierwsza firma, już w październiku ub.r., ogłosiła decyzję, że ponownie zareklamuje się podczas najpopularniejszego wydarzenia sportowego w Stanach Zjednoczonych.

Na liście ogłoszonych dotychczas reklamodawców jest aż pięć marek motoryzacyjnych, z czego dwie należą do grupy Volkswagen. Porsche powraca na Super Bowl po ponaddwudziestoletniej nieobecności (poprzednio w 1997 r.), zaś dla Audi jest to już 11. raz. Również po raz 11. pojawi się koreańska Kia. 60-sekundowy spot Hyundaia to z kolei 12. pojawienie się tej marki podczas transmisji na przestrzeni ostatnich 13 lat. 60-sekundowy spot przygotowuje także Toyota (trzeci raz z rzędu na Super Bowl).

Obficie reprezentowana jest także branża spożywcza i napojowa - oprócz wspomnianego wyżej Avovados from Mexico (szósta reklama na imprezie z rzędu) zobaczymy spoty dwóch produktów firmy Kellogg - Pop-Tarts (debiut) i Pringles (po raz 3.), a także Coca-Coli (nieobecnej w ubiegłym roku), SodaStream od PepsiCo. (ostatnio w 2014 r.) i Snikcers (Mars Wrigley, powrót po dwóch latach). Zadebiutuje marka Sabra znana m.in. z produktów takich jak hummus i guacamole. Tradycyjnie pojawi się kilka spotów marek należących do potentata branży piwnej - koncernu Anheuser-Busch InBev. Branżę kosmetyczną będzie reprezentować obecna na imprezie po raz drugi marka Olay (Procter & Gamble).

60-sekundowym spotem z udziałem Sylvestra Stallone i Chrisa Rocka zadebiutuje w br. Facebook. Z branży finansowo-ubezpieczeniowej zobaczymy na pewno 45-sekundową reklamę TurboTax (marka obecna po raz siódmy) i 60-sekundowy spot ubezpieczyciela New York Life. Po raz siódmy z rzędu pojawi się też producent dywaników samochodowych WeatherTech.

54. edycja Super Bowl odbędzie się 4 lutego na Hard Rock Stadium w Miami i będzie transmitowana przez stację Fox.

Paweł Piasecki 443 Artykuły

Specjalizuje się w e-commerce i nowych technologiach. Pracował m.in jako tłumacz i redaktor, przez ponad 5 lat przygotowywał codzienny serwis prasowy dla przedstawicielstwa Komisji Europejskiej w Polsce. Miłośnik muzyki klasycznej i jazzu.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.