Zmarł współzałożyciel agencji Burson-Marsteller

Harold Burson miał 98 lat.

Burson, urodzony w 1921 r. w Memphis, założył agencję Burson-Marsteller wraz z Williamem "Billem" Marstellerem w 1953 r. Wcześniej obaj prowadzili własne agencje. Kamieniem milowym w historii Bursona-Marstellera był wybór firmy w 1970 r. na agencję PR mającą wyłączność na obsługę koncernu General Motors. W pierwszej połowie lat 80-tych ubiegłego wieku Burson-Marsteller był już globalnym liderem branży PR. Burson ustąpił ze stanowiska CEO w 1988 r., ale czynnie uczestniczył w pracach agencji jeszcze w kolejnej dekadzie.

W 1979 r. Burson-Marsteller został przejęty przez Young & Rubicam, a w 2000 r. wraz ze wszystkimi spółkami Y&R wszedł w skład holdingu WPP. W 2018 r. grupa WPP dokonała fuzji agencji PR Burson-Marsteller i Cohn & Wolfe. Burson Cohn & Wolfe jest obecnie trzecią co do wielkości agencją PR na świecie po firmach Edelman i Weber Shandwick (wszystkie mają siedziby w Stanach Zjednoczonych).

Paweł Piasecki 417 Artykuły

Specjalizuje się w e-commerce i nowych technologiach. Pracował m.in jako tłumacz i redaktor, przez ponad 5 lat przygotowywał codzienny serwis prasowy dla przedstawicielstwa Komisji Europejskiej w Polsce. Miłośnik muzyki klasycznej i jazzu.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.