Czas na Wielką zwrotkę Ż [wideo]
Producent piwa nietypowo namawia do zwrotu butelek.
Niedawno grupa uruchomiła program zwrotu butelek po piwie pod hasłem "Daj butelce nowe życie". Za każdą butelkę zwrotną oddawaną do sklepu konsumenci otrzymują 35 gr. Butelki można zwrócić bez paragonu, nawet jeśli piwo zostało kupione w innym sklepie. Do akcji włączyło się do tej pory (połowa stycznia br.) ponad 6,5 tys. sklepów na terenie kraju (można je wyszukać na mapie dostępnej na stronie internetowej).
Teraz przyszedł czas na kampanię reklamową. Po raz pierwszy na półki trafią butelki Żywca z odwróconą etykietą, co ma zwrócić uwagę konsumentów na zagadnienie recyklingu butelek. – Oddając butelki zwrotne do sklepów, mamy realny wpływ na zmniejszenie ilości odpadów oraz emisję CO2 do atmosfery. Chcielibyśmy, aby zwracanie butelek stało się powszechnym nawykiem – to mały krok, ale wykonywany przez tysiące osób może wywołać realną zmianę – przekonuje Katarzyna Malczewska-Błaszczuk, dyrektor marketingu w Grupie Żywiec.
Akcję marketer zatytułował "Wielka zwrotka Ż". Konsumenci mogą zwrócić bez paragonu butelki zwrotne nie tylko Żywca, ale także marek: Warka, Warka Radler, Tatra, Specjal, Królewskie, Leżajsk, Brackie, Żatecky oraz EB, w wybranych punktach sprzedaży. Za każdą otrzymają 0,35 zł, natomiast 0,15 zł otrzymuje sklep biorący udział w akcji.
Za kreację oraz komunikację ATL odpowiada 2012 Agency, współpracując z agencją Live. Za digital i social media – agencja VMLY&R. Kampanię dla marki planuje i kupuje dom mediowy Starcom. Działania PR prowadzi agencja Hope.
W "Media & Marketing Polska" od 2000 r. Zajmuje się m.in. branżą telekomunikacyjną, usług finansowych, samochodami i energetyką. Uwielbia podróże dalekie i bliskie.