Rekordowa liczba zgłoszeń do 7. edycji konkursu Papaya Young Directors
Wpłynęło ponad 1,5 tys. scenariuszy.
Prace zgłaszano w trzech kategoriach: Branded Stories (kategoria reklamowa), Music Stories (teledyski) oraz Instagram Stories (filmy w pionowym formacie). 7. edycję konkursu wspierają marki: Coca-Cola, Durex, Decathlon, Rossmann, DPD, PZU, Tyskie, Allegro, oraz wytwórnia muzyczna Kayax będąca partnerem kategorii Music Stories. Nad jakością filmów zgłoszonych do debiutującej w tym roku kategorii Instagram Stories czuwa Facebook.
Do rywalizacji zgłosiły się ekipy m.in. z Polski, Niemiec, Francji, Hiszpanii oraz Brazylii i Stanów Zjednoczonych. – Konkurs promowaliśmy w całej Europie, gdzie przeprowadziliśmy liczne spotkania w szkołach, a także na festiwalach, na których pokazywaliśmy nasze najlepsze produkcje. Otrzymaliśmy ponad 600 eksplikacji więcej w porównaniu z ostatnią edycją. Rośnie również zainteresowanie konkursem filmowców na całym świecie – mówi Kacper Sawicki, executive producer Papaya Films. – W tym roku pojawimy się także w Stanach Zjednoczonych, gdzie na festiwalu SXSW będziemy zachęcać do udziału w naszym przedsięwzięciu – dodaje.
Zadanie w konkursie Papaya Young Directors polega na napisaniu scenariusza i eksplikacji reżyserskiej w odpowiedzi na brief partnerów głównych. Kolejnym etapem jest wybór najlepszych pomysłów przez jury złożone z twórców filmowych, specjalistów branży reklamowej oraz krytyków i dziennikarzy. Premierowy pokaz ich produkcji odbędzie się podczas całodniowego finału – 30 maja 2020 r.
Nowością w 7. edycji konkursu jest kategoria Instagram Stories, która promuje nowatorskie realizowanie filmów reklamowych w pionowym formacie. – Stawka jest wysoka. Media społecznościowe pozwalają potencjalnie dotrzeć do milionów ludzi, moim zdaniem to wystarczająca motywacja – mówi Małgorzata Nierodzińska, creative strategist marki Facebook.
Zajmuje się agencjami reklamowymi i eventowymi. Ma na oku studia produkcyjne i branżę OOH. Gdyby mogła wybrać byłaby kopistką w Bibliotece Aleksandryjskiej.