Rekordowa liczba zgłoszeń do 7. edycji konkursu Papaya Young Directors

Wpłynęło ponad 1,5 tys. scenariuszy.

Zakończył się pierwszy etap konkursu Papaya Young Directors organizowanego przez Papaya Films. Zgłoszono ponad 1,5 tys. pomysłów, które mają szansę na realizację. Wielu nowych uczestników to twórcy m.in. z Wielkiej Brytanii, Niemiec, Ukrainy oraz Hiszpanii.

Prace zgłaszano w trzech kategoriach: Branded Stories (kategoria reklamowa), Music Stories (teledyski) oraz Instagram Stories (filmy w pionowym formacie). 7. edycję konkursu wspierają marki: Coca-Cola, Durex, Decathlon, Rossmann, DPD, PZU, Tyskie, Allegro, oraz wytwórnia muzyczna Kayax będąca partnerem kategorii Music Stories. Nad jakością filmów zgłoszonych do debiutującej w tym roku kategorii Instagram Stories czuwa Facebook.

Do rywalizacji zgłosiły się ekipy m.in. z Polski, Niemiec, Francji, Hiszpanii oraz Brazylii i Stanów Zjednoczonych. – Konkurs promowaliśmy w całej Europie, gdzie przeprowadziliśmy liczne spotkania w szkołach, a także na festiwalach, na których pokazywaliśmy nasze najlepsze produkcje. Otrzymaliśmy ponad 600 eksplikacji więcej w porównaniu z ostatnią edycją. Rośnie również zainteresowanie konkursem filmowców na całym świecie – mówi Kacper Sawicki, executive producer Papaya Films. – W tym roku pojawimy się także w Stanach Zjednoczonych, gdzie na festiwalu SXSW będziemy zachęcać do udziału w naszym przedsięwzięciu – dodaje.

Zadanie w konkursie Papaya Young Directors polega na napisaniu scenariusza i eksplikacji reżyserskiej w odpowiedzi na brief partnerów głównych. Kolejnym etapem jest wybór najlepszych pomysłów przez jury złożone z twórców filmowych, specjalistów branży reklamowej oraz krytyków i dziennikarzy. Premierowy pokaz ich produkcji odbędzie się podczas całodniowego finału – 30 maja 2020 r.

Nowością w 7. edycji konkursu jest kategoria Instagram Stories, która promuje nowatorskie realizowanie filmów reklamowych w pionowym formacie. – Stawka jest wysoka. Media społecznościowe pozwalają potencjalnie dotrzeć do milionów ludzi, moim zdaniem to wystarczająca motywacja – mówi Małgorzata Nierodzińska, creative strategist marki Facebook.

Katarzyna Kacprzak 702 Artykuły

Zajmuje się agencjami reklamowymi i eventowymi. Ma na oku studia produkcyjne i branżę OOH. Gdyby mogła wybrać byłaby kopistką w Bibliotece Aleksandryjskiej.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.