Seriale obyczajowe najchętniej oglądanymi programami w TVP VoD

"M jak miłość", "Wymarzona miłość" i "Rodzinka.pl" najchętniej oglądanymi programami w TVP VoD w 2019 r.

Widzowie serwisu Telewizji Polskiej najchętniej wybierają seriale obyczajowe oraz programy rozrywkowe. Najczęściej oglądanymi programami były "M jak miłość", "Wymarzona miłość" i "Rodzinka.pl" – wynika z podsumowania oglądalności w VoD TVP.

Seriale obyczajowe, programy rozrywkowe, seriale kostiumowe oraz seriale komediowe to cztery najchętniej wybierane kategorie w TVP VoD w 2019 r. Najczęściej widzowie sięgali po seriale obyczajowe. To 25% wszystkich odtworzeń TVP VoD. Programy rozrywkowe stanowiły kolejne 14% wyświetleń. Widzowie chętnie korzystali z innych kategorii programowych. Publicystyka, programy kulinarne, dziecięce, lokalne, rekonstrukcje filmowe i wszystkie pozostałe – stanowiły 42% wszystkich odtworzeń wideo w serwisie.

Wśród seriali obyczajowych niezmiennie króluje "M jak miłość". Najchętniej oglądany serial w TVP jest też najpopularniejszym serialem w TVP VoD. Jedną z najczęściej wybieranych pozycji w ubiegłym roku były także seriale "Wymarzona miłość" i "Rodzinka.pl". W zestawieniu top 10 pozycji serwisu VoD TVP obok seriali znalazł się również program rozrywkowy – "Rolnik szuka żony".

 

– Seriale uzależniają. Nasz użytkownik uwielbia oglądać kilka odcinków podczas jednej wizyty. Potwierdzają to dane Gemius/PBI, które stawiają TVP VoD jako lidera pod kątem czasu spędzonego w polskim internecie w 2019 r. Wyraźnie widzimy fenomen popularności historii opowiadanych w serialach tureckich – komentuje Adrian Wojtaszek, szef rozwoju online w Biurze Reklamy TVP.

Jego zdaniem popularność VoD wzmacnia niedogodna dla wielu osób godzina emisji serialu w linearnej telewizji. – Z perspektywy nadawcy, ale też oferty dla reklamodawców, cieszy duże rozproszenie widowni na różnorodne programy. Żaden z seriali czy programów rozrywkowych nie stanowi więcej niż 5% wszystkich odtworzeń, co zapewnia stabilną, a jednocześnie przewidywalną oglądalność serwisu – mówi Wojtaszek.

Nadawcę pozytywnie zaskakuje bardzo wysoka pozycja programu "Rolnik szuka żony" – silniejsza od kierowanego do nieco młodszego widza "The Voice of Poland". – Z analiz wiemy, że po "Rolnika" sięgają widzowie niezależnie od wieku – komentuje Wojtaszek. Podkreśla, że VoD to miejsce, w którym spotykamy przede wszystkim młodszego widza, który selektywnie podchodzi do wyboru programów. – Dzięki temu VoD jest komplementarnym uzupełnieniem liniowej telewizji, a reklamodawcy chętnie dobudowują zasięg kampanii reklamowych realizowanych w telewizji o tzw. TV light-viewers, których znajdują w naszym serwisie VoD – dodaje Wojtaszek.

Wg danych Gemius/PBI W 2019 r. serwis TVP VoD średnio miesięcznie odwiedzało 2,9 mln osób (realni użytkownicy – RU). Rekordowy w 2019 r. był styczeń, gdzie platforma zanotowała najwyższą oglądalność 3,6 mln osób (RU). W serwisie przeważają kobiety. W strukturze wiekowej użytkowników wyróżnia się grupa widzów wieku 25-44 lata, co stanowi naturalne uzupełnienie profilu widza telewizyjnego. (Źródło danych: analizy własne TVP, 2019 rok dla rankingu popularności oraz Gemius/PBI, 2019 r. dla liczby realnych użytkowników oraz profilu widza. Wszystkie dane odnoszą do liczby odtworzeń danego serialu lub programu bez podziału na sezony). 

 

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.