Już 55 milionów użytkowników Amazon Music

Wicelider na rynku streamingu muzyki, serwis Apple Music, miał w czerwcu ub. r. 60 milionów abonentów.

Amazon Music rośnie szybko i depcze już po piętach amerykańskiemu rywalowi. Niekwestionowanym i na razie niezagrożonym liderem muzycznego streamingu pozostaje Spotify. Szwedzki serwis ma łącznie 248 milionów użytkowników, w tym 113 milionów płacących za abonament (według ostatnich oficjalnie dostępnych danych z września ub. r.)

Siłą Amazon Music jest na pewno elastyczność oferty - serwis oferuje aż pięć różnych opcji dla użytkowników.  Podobnie jak Spotify, ale inaczej niż Apple, Amazon Music na wersję bezpłatną z reklamami (dostępna w Stanach Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii i Niemczech). Ta usługa została wprowadzona w drugiej połowie ub. roku. Dla uczestników programu lojalnościowego Prime, którzy nie mają wygórowanych wymagań, przewidziano dostęp on demand - bez dodatkowych opłat - do ograniczonej liczby (2 miliony) utworów. Pełny katalog (około 50 milionów utworów) oferowany jest pod nazwą Amazon Music Unlimited. Usługa jest dostępna w wersji tańszej (3,99 dol. miesięcznie) na urządzeniach Echo lub Fire TV oraz droższej (7,99 dol. dla abonentów Prime i 9,99 dol. dla pozostałych) na dowolne urządzenie. I wreszcie bardziej wymagający użytkownicy w Stanach Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii, Niemczech i Japonii mogą skorzystać z Amazon Music HD za 14,99 dol. miesięcznie (12,99 dol. jeśli mają abonament Prime).

Wykorzystując swoją silną pozycję rynkową i zgodnie znaną z historii firmy agresywną strategią pozyskiwania użytkowników, Amazon oferuje też bardzo długi - aż czteromiesięczny - okres próbny usługi Music Unlimited w cenie 0,99 dol. za cały ten okres.

W ubiegłym roku liczba subskrypcji Amazon Music Unlimited - głównego rywala Spotify i Apple Music - wzrosła globalnie o ponad 50 proc. Ogółem liczba użytkowników Amazon Music wzrosła rok do roku - według danych firmy - o prawie 50 proc. w Stanach Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii, Niemczech i Japonii, a ponad dwukrotnie na nowych rynkach - we Francji, Włoszech, Hiszpanii i Meksyku.

Paweł Piasecki 481 Artykuły

Specjalizuje się w e-commerce i nowych technologiach. Pracował m.in jako tłumacz i redaktor, przez ponad 5 lat przygotowywał codzienny serwis prasowy dla przedstawicielstwa Komisji Europejskiej w Polsce. Miłośnik muzyki klasycznej i jazzu.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.