Empik.com z 300-procentowym wzrostem użytkowników aplikacji mobilnej
Jeden z głównych graczy na rynku e-commerce w Polsce podsumował 2019 r.
Empik.com pochwalił się też wynikami odnotowanymi w Black Friday (29 listopada ub.r.). Tego dnia strona internetowa została odwiedzona ponad 1,3 mln razy, co stanowiło 25-procentowy wzrost w porównaniu z analogicznym okresem rok wcześniej. Jedna piąta całego ruchu pochodziła z aplikacji mobilnej – to trzy razy więcej niż w 2018. W sumie klienci dokonali ponad 70 tys. zamówień, czyli o ponad 40% więcej niż przed 12 miesiącami, a w szczytowych momentach platforma obsługiwała 5 tys. zamówień na godzinę.
Stale wzrasta znaczenie programu lojalnościowego Mój Empik, który zrzesza obecnie blisko 5 mln użytkowników. W 2019 r. zarejestrowało się do niego ponad 6% więcej osób niż rok wcześniej, a liczba dokonanych przez nich transakcji wzrosła o blisko 20%. Dynamiczny rozwój notuje też sekcja Marketplace dla sprzedawców zewnętrznych. Na Empik.com operuje już ponad 700 aktywnych sprzedawców oferujących ponad 700 tys. artykułów w 10 różnych kategoriach. W stosunku do poprzedniego roku zamówienia na te produkty wzrosły w ub.r. o 100%.
W 2019 r. najsilniejszą kategorią pod względem liczby zamówień była książka, po którą klienci sięgali średnio co 10 s. Nobel dla Olgi Tokarczuk (ogłoszony 10 października ub.r.) spowodował wielki wzrost zainteresowania jej twórczością - średnio 6 książek kupowanych na godzinę. Inne popularne kategorie to zabawki (ponad 100 zamawianych produktów na godzinę) oraz elektronika i akcesoria.

Specjalizuje się w e-commerce i nowych technologiach. Pracował m.in jako tłumacz i redaktor, przez ponad 5 lat przygotowywał codzienny serwis prasowy dla przedstawicielstwa Komisji Europejskiej w Polsce. Miłośnik muzyki klasycznej i jazzu.