Empik.com z 300-procentowym wzrostem użytkowników aplikacji mobilnej

Jeden z głównych graczy na rynku e-commerce w Polsce podsumował 2019 r.

Średnia miesięczna liczba użytkowników strony internetowej Empik.com w minionym roku wyniosła ponad 5,2 mln. W sumie w obydwu kanałach (aplikacja mobilna i strona internetowa) platforma obsłużyła blisko 185 mln wizyt, a zamówienia były składane średnio co 5 s, w tym ponad milion pochodziło z poziomu aplikacji. Według badania Gemius/PBI tylko w grudniu Empik.com zanotował ponad 5,8 mln realnych użytkowników i ponad 139 mln odsłon, a aplikacja mobilna serwisu ponad 1,2 mln użytkowników.

Empik.com pochwalił się też wynikami odnotowanymi w Black Friday (29 listopada ub.r.). Tego dnia strona internetowa została odwiedzona ponad 1,3 mln razy, co stanowiło 25-procentowy wzrost w porównaniu z analogicznym okresem rok wcześniej. Jedna piąta całego ruchu pochodziła z aplikacji mobilnej – to trzy razy więcej niż w 2018. W sumie klienci dokonali ponad 70 tys. zamówień, czyli o ponad 40% więcej niż przed 12 miesiącami, a w szczytowych momentach platforma obsługiwała 5 tys. zamówień na godzinę.

Stale wzrasta znaczenie programu lojalnościowego Mój Empik, który zrzesza obecnie blisko 5 mln użytkowników. W 2019 r. zarejestrowało się do niego ponad 6% więcej osób niż rok wcześniej, a liczba dokonanych przez nich transakcji wzrosła o blisko 20%. Dynamiczny rozwój notuje też sekcja Marketplace dla sprzedawców zewnętrznych. Na Empik.com operuje już ponad 700 aktywnych sprzedawców oferujących ponad 700 tys. artykułów w 10 różnych kategoriach. W stosunku do poprzedniego roku zamówienia na te produkty wzrosły w ub.r. o 100%.

W 2019 r. najsilniejszą kategorią pod względem liczby zamówień była książka, po którą klienci sięgali średnio co 10 s. Nobel dla Olgi Tokarczuk (ogłoszony 10 października ub.r.) spowodował wielki wzrost zainteresowania jej twórczością - średnio 6 książek kupowanych na godzinę. Inne popularne kategorie to zabawki (ponad 100 zamawianych produktów na godzinę) oraz elektronika i akcesoria.

Paweł Piasecki 331 Artykuły

Specjalizuje się w e-commerce i nowych technologiach. Pracował m.in jako tłumacz i redaktor, przez ponad 5 lat przygotowywał codzienny serwis prasowy dla przedstawicielstwa Komisji Europejskiej w Polsce. Miłośnik muzyki klasycznej i jazzu.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.