Maciej Klepacki zostanie dyrektorem generalnym Edipresse Polska
Zapowiedziano też inne zmiany w zarządzie firmy.
Jak informuje firma, zmiany w zarządzie są konsekwencją realizowanej przez nią strategii digitalizacji, zgodnie z którą Edipresse Polska skupia się na dalszym rozwoju marek digitalowych oraz na budowaniu nowych źródeł przychodów w obszarach e-commerce i marketplace. Przez ostatnie lata firma skupiła się na budowaniu multimedialnego portfolio, do którego obecnie należą m.in. Wizaz.pl - serwis i społeczność beauty, serwis Polki.pl, marketplace Niania.pl oraz magazyny: "Party", "Viva!", "Mamo To Ja", "Uroda Życia", "Flesz" i ich serwisy internetowe.
W czerwcu ub.r. firma podjęła strategiczną decyzję o sprzedaży tych ze swoich tytułów poradnikowych, które miały ograniczony potencjał digitalizacji. Dodatkowo z Edipresse Polska do innych spółek wydzielono pozostałą działalność wydawniczą: wydawnictwa kolekcyjne, książkowe, magazyny "true stories”, pisma dla dzieci oraz hobbystyczne, tak aby w firmie Edipresse Polska pozostało spójne multimedialne portfolio prowadzone przez nowy management z digitalowym doświadczeniem.
- Na tym etapie rozwoju Edipresse Polska, gdy większość zysku operacyjnego firmy jest kreowana przez działalność digitalową i zysk ten od lat rośnie, chcemy oddać stery managerom, którzy zdobywali swoje doświadczenie zawodowe właśnie w obszarze digitalu. Zmianę zarządu przygotowywaliśmy świadomie i od dawna - powiedziała Alicja Modzelewska-Warec, obecna dyrektor generalna firmy.
Maciej Klepacki pracuje w Edipresse Polska od 2016 r., początkowo na stanowisku dyrektora operacyjnego części digitalowej, a od 2019 r. jako członek zarządu odpowiedzialny za całościowe przychody reklamowe, rozwój projektów digitalowych w obszarze poza mediami oraz technologię. Agnieszka Wicher-Szczesna, która obejmie stanowisko zastępcy dyrektora generalnego, pracuje w Edipresse od 12 lat m.in. na stanowisku dyrektora zarządzającego grupy tytułów lifestyle'owych, a od kwietnia 2019 zasiada w zarządzie firmy, odpowiadając za rozwój produktów mediowych oraz za sprzedaż i realizację reklamy niestandardowej.
Dotychczasowa dyrektor generalna Alicja Modzelewska-Warec oraz członek zarządu Izabela Bochenek-Strauss, które pracowały w zarządzie Edipresse Polska przez ponad 16 lat, z 1 lipca br. przejdą do rady nadzorczej spółki. W dalszym ciągu będą nadzorować pozostałe firmy należące do grupy Edipresse w Polsce oraz prowadzić projekty w obszarze mediów dla szwajcarskiej Edipresse Group na innych rynkach. - Przez prawie 25 lat pracy w firmie i aż 16 lat w zarządzie Alicja i Iza miały duży udział w najważniejszych projektach i sukcesach firmy oraz współtworzyły wiele z naszych najsilniejszych produktów mediowych – powiedział Sebastien Lamuniere, CEO i współwłaściciel szwajcarskiej Edipresse Group.
Do grupy firm Edipresse w Polsce, oprócz Edipresse Polska, należą też spółka Wydawnictwo Edipresse publikująca m.in. kolekcje, książki, magazyny "true stories”, pisma dla dzieci, magazyny hobbystyczne oraz custom publishing, a także szkoła językowa Lincoln.