Xiaomi numerem 2 w Polsce

Imponującemu tempu wzrostu chińskiej marki smartfonów towarzyszy mocny spadek Huawei.

Chińska marka Xiaomi jest już drugim, po koreańskim Samsungu, sprzedawcą smartfonów w Polsce - tak wynika z szacunków firmy IDC Polska, monitorującej rynki elektroniki użytkowej i IT. Samsung utrzymuje ponad 30-procentowy udział w rynku, natomiast Xiaomi przekroczyło właśnie 20%. To imponujące tempo wzrostu, zważywszy, że rok temu udziały marki oscylowały w granicach 5%. 

Duży spadek zaliczyła natomiast inna chińska marka smartfonów - Huawei. To rezultat wojny handlowej pomiędzy USA a Chinami, w konsekwencji której współpracę z niektórymi chińskimi producentami ograniczył amerykański koncern Google, producent najpowszechniejszego systemu operacyjnego dla smartfonów - Androida. Huawei, który przez moment pokonał nawet Samsunga na pozycji wieloletniego lidera rynku, stracił w ciągu minionego roku ponad 10 pkt proc. w rynku. 

Udziały ilościowe firmy Apple, producenta iPhone'ów, od lat oscylują u nas w granicach 8-10%, natomiast firma Lenovo ze swoją marką Motorola ma udziały w granicach 4%.

Maciej Burlikowski 1756 Artykuły

W "Media & Marketing Polska" od 2000 r. Zajmuje się m.in. branżą telekomunikacyjną, usług finansowych, samochodami i energetyką. Uwielbia podróże dalekie i bliskie.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.