Xiaomi numerem 2 w Polsce
Imponującemu tempu wzrostu chińskiej marki smartfonów towarzyszy mocny spadek Huawei.
Duży spadek zaliczyła natomiast inna chińska marka smartfonów - Huawei. To rezultat wojny handlowej pomiędzy USA a Chinami, w konsekwencji której współpracę z niektórymi chińskimi producentami ograniczył amerykański koncern Google, producent najpowszechniejszego systemu operacyjnego dla smartfonów - Androida. Huawei, który przez moment pokonał nawet Samsunga na pozycji wieloletniego lidera rynku, stracił w ciągu minionego roku ponad 10 pkt proc. w rynku.
Udziały ilościowe firmy Apple, producenta iPhone'ów, od lat oscylują u nas w granicach 8-10%, natomiast firma Lenovo ze swoją marką Motorola ma udziały w granicach 4%.
W "Media & Marketing Polska" od 2000 r. Zajmuje się m.in. branżą telekomunikacyjną, usług finansowych, samochodami i energetyką. Uwielbia podróże dalekie i bliskie.