Allegro zainwestuje więcej, by pozyskać nowych sprzedawców

Teraz ma ich 140 tys., a chciałoby zwiększyć tę liczbę w br. o 20%.

W zeszłym roku Allegro.pl, największa w kraju platforma e-commerce, zainwestowała 800 mln zł w rozwój. W tym roku, jak zapowiada Francois Nuyts, prezes Allegro, inwestycje wzrosną do 1 mld zł. Platforma liczy, że dzięki temu pozyska nowych sprzedających. Obecnie ma ich 140 tys., a chciałaby, aby w tym roku ich liczba wzrosła o 20%, czyli o ok. 28 tys. W zeszłym roku przybyło ich 20 tys.

500 mln zł z tych 800 mln zł Allegro zainwestowało w ub.r. w rozwój programu Smart, czyli rodzaju abonamentu dla użytkowników platformy dającego im darmowe przesyłki (dostawa do punktu, np. paczkomatu, przy zakupach za minimum 30 zł lub kurierem za minimum 40 zł). Allegro podaje, że na koniec ub.r. z programu korzystało 1 mln użytkowników. Również w br. mniej więcej dwie trzecie z zapowiadanych 1 mld zł inwestycji pójdzie na rozwój programu Smart.

Allegro podaje, że zakupy robi w nim 18 mln kupujących. Firma tradycyjnie nie podaje, ile wynoszą obroty na jej platformie. Przychody firmy, głównie z prowizji od sprzedających, w 2018 r. wyniosły 1,75 mld zł.

Wartość polskiego rynku e-commerce jest szacowana na ok. 50 mld zł, a jego dynamika na 18% rocznie (2019 wobec 2018 r.).

Maciej Burlikowski 1310 Artykuły

W "Media & Marketing Polska" od 2000 r. Zajmuje się m.in. branżą telekomunikacyjną, usług finansowych, samochodami i energetyką. Uwielbia podróże dalekie i bliskie.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.