Eurocash rozwija koncept ABC na kołach
Obecnie ma już 100 mobilnych sklepów docierających do małych miasteczek i wsi.
– Sieć ABC na kołach powołaliśmy do życia w 2015 r. W tamtym czasie około 4,6 mln Polaków nie miało dostępu do stacjonarnego sklepu spożywczego, a polska wieś zaczynała się intensywnie zmieniać – mówi Arnaldo Guerreiro, członek zarządu Grupy Eurocash, dodając, że choć rynek handlu obwoźnego w Polsce już wtedy istniał, to od zawsze brakowało na nim profesjonalnych graczy, którzy prowadziliby sprzedaż produktów spożywczych z zachowaniem najwyższych standardów, w tym dotyczących higieny i obsługi klienta. Eurocash zaczynał wówczas od 10 mobilnych sklepów i docierał miejscowości w województwie lubelskim, mazowieckim i podkarpackim. Później sieć zaczęła funkcjonować także w województwach świętokrzyskim, łódzkim, małopolskim i śląskim. Dziś zarząd zapowiada dalszy rozwój formatu.
ABC na kołach to sieć ogólnospożywczych sklepów mobilnych, które prowadzą sprzedaż ze specjalnie zaprojektowanych do tego celu samochodów, wyposażonych m.in. w lady chłodnicze i mroźnię, które zaopatrują się w hurtowniach Eurocash Cash & Carry oraz u dostawców regionalnych. W asortymencie mobilnego sklepu jest ok. 500-600 produktów.
– Wartość średniego koszyka zakupowego w naszym przypadku jest wyższa niż w sklepach małoformatowych działających w mieście – podkreśla Arnaldo Guerreiro, tłumacząc, że taki sklep odwiedza klientów 2-3 razy w tygodniu. Jak mówi, wśród najchętniej kupowanych produktów są nabiał, warzywa i owoce, co wskazywać może, że polska wieś się zmienia i dezagraryzuje, a także produkty convenience, w tym dania gotowe do spożycia, do tej pory kojarzone z wielkimi miastami.
Sieć działa w modelu agencyjnym, a Eurocash poszukuje kolejnych partnerów.