Co piąty użytkownik telewizji kablowej lub satelitarnej myśli o przejściu na streaming
40% abonentów kablówek i platform satelitarnych nie planuje zmian.
Według badania przeprowadzonego na zlecenie Urzędu Komunikacji Elektronicznej (UKE) blisko co piąty (19,4%) użytkownik płatnej telewizji kablowej lub satelitarnej w naszym kraju rozważa rezygnację z tradycyjnej telewizji na rzecz serwisów wideo OTT, takich jak Netflix, HBO Go, Amazon Prime Video itp. Natomiast 40% badanych odpowiedziało, że ma wyłącznie telewizję kablową lub satelitarną i nie planuje w tym zakresie zmian.
Co trzeci odpowiadający zadeklarował, że średnia miesięczna wysokość rachunku za telewizję kablową/satelitarną wynosi mniej niż 50 zł. 27,4% badanych za telewizję płaci średnio od 50 do 59 zł, z kolei 29,9% więcej niż 60 zł.
Tylko 15% korzystających z płatnej TV twierdzi, że zdecydowałoby się na dodatkową subskrypcję wideo.
Najwięcej (42,3%) byłoby skłonnych zapłacić za nią do 29 zł miesięcznie. Na opłatę w wysokości od 30 do 39 zł zdecydowałoby się 24,3% badanych, a powyżej 40 zł – 26,6% (6,8% odpowiedziało, że nie wie).
Badanie zostało przeprowadzone w listopadzie ub.r. na próbie 1,6 tys. osób metodą CAPI (indywidualne wywiady wspomagane komputerowo) przez firmy badawcze Danae i Realizacja.
Co trzeci odpowiadający zadeklarował, że średnia miesięczna wysokość rachunku za telewizję kablową/satelitarną wynosi mniej niż 50 zł. 27,4% badanych za telewizję płaci średnio od 50 do 59 zł, z kolei 29,9% więcej niż 60 zł.
Tylko 15% korzystających z płatnej TV twierdzi, że zdecydowałoby się na dodatkową subskrypcję wideo.
Najwięcej (42,3%) byłoby skłonnych zapłacić za nią do 29 zł miesięcznie. Na opłatę w wysokości od 30 do 39 zł zdecydowałoby się 24,3% badanych, a powyżej 40 zł – 26,6% (6,8% odpowiedziało, że nie wie).
Badanie zostało przeprowadzone w listopadzie ub.r. na próbie 1,6 tys. osób metodą CAPI (indywidualne wywiady wspomagane komputerowo) przez firmy badawcze Danae i Realizacja.

Maciej Burlikowski
1726 Artykuły
W "Media & Marketing Polska" od 2000 r. Zajmuje się m.in. branżą telekomunikacyjną, usług finansowych, samochodami i energetyką. Uwielbia podróże dalekie i bliskie.
Komentarze
Artykuły powiązane