Józek Dutkiewicz: Nie powielamy i nie pochwalamy stereotypów

Dziękujemy za głosy poparcia, a tych, których kampania uraziła, idąc za sloganem naszego klienta, zachęcamy do otwartości - mówi creative director Scholz & Friends Warszawa.

"Otwórz się na siebie" to tytuł nowej kampanii marki Porta, za którą odpowiada agencja Scholz & Friends Warszawa (Grupa S/F). W akcji wzięły udział ambasadorki – Magdalena Różczka, Gabi Drzewiecka i Lara Gessler. Teaser kampanii wzbudził duże zainteresowanie. Reakcje na hasła: "Miejsce kobiet jest w kuchni", "Kobiety są przewrażliwione na punkcie dzieci" i "Kobiety ciągle gadają i gadają", były delikatnie mówiąc — negatywne. Na fanpage'u agencji czytamy m.in. taki komentarz: "Tania prowokacja. Do tego krzywdząca, stygmatyzująca i przyklaskująca najprostszym stereotypom." - pisownia oryginalna.

O komentarz poprosiliśmy Józka Dutkiewicza, creative directora Scholz & Friends Warszawa. Oto on:

"Zdajemy sobie sprawę, że po uderzeniu w jakiekolwiek stereotypy, mogą pojawić się krytyczne głosy czy opinie. Te głosy pojawiły się, za co dziękujemy. Pragniemy jednak zwrócić uwagę, że o stereotypach w naszej kampanii mówimy w konkretnym kontekście. Nie powielamy ich i co ważne, w żaden sposób nie pochwalamy. Pokazujemy za to, jak wiele cech przypisywanych wyłącznie kobietom, przy odrobinie otwartości można interpretować w inny, mniej dosłowny i pozytywny sposób. Tak, zgadzamy się, że w pierwszym odbiorze hasła mogą być uznane za kontrowersyjne, ale drugi etap kampanii, który właśnie uruchamiamy, rozwieje te wątpliwości. W drugim etapie oddajemy głos naszym ambasadorkom, które udowadniają, że stereotypowo kobiece cechy nie muszą stygmatyzować. Przeciwnie, w kobiecości jest moc i siła. Są kobiety, których emocjonalność ratuje świat od zła, są kobiety, których kulinarna pasja wzbogaca kulinarny świat, są wreszcie kobiety, których wrodzona dociekliwość pozwala robić lepsze wywiady radiowe. Zachęcamy do zapoznania się z całą kampanią dostępną na otworzsiena.pl. Dziękujemy za głosy poparcia, a tych, których kampania uraziła, idąc za sloganem naszego klienta, zachęcamy do otwartości".

Katarzyna Kacprzak 425 Artykuły

Zajmuje się agencjami reklamowymi i eventowymi. Ma na oku studia produkcyjne i branżę OOH. Gdyby mogła wybrać byłaby kopistką w Bibliotece Aleksandryjskiej.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.