Olay zrezygnuje z retuszu skóry w reklamach [wideo]

Marka kosmetyków Procter & Gamble zamierza w pełni wdrożyć nowe zasady w Ameryce Północnej z początkiem 2021 r.

Reklamy bez retuszu mają pojawić się już w najbliższej kampanii prasowej zatytułowanej "My Olay" z udziałem aktorki Busy Philipps, modelki Denise Bidot i wideoblogerki Lilly Singh. Dla marki Olay pracuje agencja reklamowa Badger & Winters, która m.in. przygotowała spot na tegoroczny Super Bowl. W reklamie, w której wystąpiły Philipps i Singh oraz astronautka Nicole Stott, przetestowano pełną rezygnację z retuszu.

Nazwa zobowiązania – "Skin Promise" – pojawi się wkrótce na reklamach w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie. Począwszy od 2021 r., retusz cery nie będzie stosowany w żadnych reklamach marki. Wymóg będzie też dotyczyć współpracujących z Olay influencerów. Kate DiCarlo, senior communications manager Olay, podkreśla, że zamysłem marki jest zerwanie z dominującym w mediach społecznościowych kultem perfekcji, a promowanie w zamian pozytywnego nastawienia do siebie i innych.

Do marek, które zrezygnowały z używania Photoshopa do upiększania cery modelek i modeli występujących w reklamach, należą m.in. CVS i American Eagle Outfitters.

Paweł Piasecki 479 Artykuły

Specjalizuje się w e-commerce i nowych technologiach. Pracował m.in jako tłumacz i redaktor, przez ponad 5 lat przygotowywał codzienny serwis prasowy dla przedstawicielstwa Komisji Europejskiej w Polsce. Miłośnik muzyki klasycznej i jazzu.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.