Orlen zwiększy wydatki na media

Chce m.in. wzmocnić rozpoznawalność marki w związku z Formułą 1.

Wczoraj w Warszawie odbyła się oficjalna prezentacja zespołu Alfa Romeo Racing Orlen, czyli zespołu biorącego udział w najpopularniejszych na świecie wyścigach samochodowych Formuły 1 (F1), którego sponsorem tytularnym od tego roku jest PKN Orlen, największy w naszym kraju koncern paliwowy.

W ub.r. Orlen po raz pierwszy został sponsorem zespołu F1 - ROKiT Williams Racing - w którym kierowcą był Polak Robert Kubica (był to jego powrót do F1 po 7-letniej przerwie spowodowanej wypadkiem).

Rok temu media podawały, że ten sponsoring kosztuje Orlen 50 mln zł rocznie. Koncern nigdy oficjalnie nie odniósł się do tej kwoty. 

Williams miał bardzo słaby sezon - zeszły rok zakończył na ostatniej pozycji wśród 10 zespołów F1. Robert Kubica zdecydował się odejść z zespołu, a Orlen zakończyć jego sponsorowanie.

Na początku br. polska firma zawarła kontrakt z zespołem Alfa Romeo. Pierwszym kierowcą tego zespołu jest weteran F1 Fin Kimi Räikkönen, a drugim - Włoch Antonio Giovinazzi. Kubica został kierowcą testowym i rezerwowym zespołu. Ubiegły rok zespół Alfa Romeo zakończył na 8. pozycji. Orlen nie ujawnia wartości także tego kontraktu.

Prezes Orlenu Daniel Obajtek broni decyzji o sponsoringu Formuły 1 podając m.in., że w ub.r. sprzedaż detaliczna, na stacjach paliw koncernu, wzrosła o ok. 4%, czyli o 300 mln zł. W ub.r. Orlen przeprowadził największą w historii loterię konsumencką z nagrodami wartymi 56 mln zł. Jej twarzą, podobnie jak i kampanii reklamowych koncernu, jest Robert Kubica.

Według naszych nieoficjalnych informacji w tym roku Orlen planuje cztery duże, m.in. w telewizji, kampanie reklamowe. W ub.r. miał trzy takie. Prezes Orlen przekonuje, że sponsoring Formuły 1 zwiększa międzynarodową rozpoznawalność marki, dzięki czemu ułatwia firmie prowadzenie biznesu poza granicami naszego kraju.

Dla Orlenu pracują reklamowo m.in.: agencja Red8 Advertising i dom mediowy Starcom.

Maciej Burlikowski 1302 Artykuły

W "Media & Marketing Polska" od 2000 r. Zajmuje się m.in. branżą telekomunikacyjną, usług finansowych, samochodami i energetyką. Uwielbia podróże dalekie i bliskie.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.