CDA.pl ma ponad 230 tys. płatnych subskrypcji

W ub.r. przychody serwisu wzrosły o ponad 50%.

Spółka CDA SA, prowadząca internetowy serwis streamingu wideo CDA.pl, na koniec ub.r. miała 231 tys. płatnych subskrypcji (abonamentów) usługi CDA Premium (kosztuje 19,90 zł/miesiąc). W ciągu ub.r. ich liczba wzrosła o 59 tys.

W 2019 r. spółka uzyskała 42,9 mln zł przychodów, o 53% więcej niż w 2018 r. 39,1 mln zł stanowiły opłaty za abonamenty, a 2,9 mln zł - wpływy reklamowe. Spółka wypracowała w ub.r. 9,2 mln zł zysku netto, o 70% więcej niż w 2018 r.

CDA podaje, że udostępnia użytkownikom 6,5 tys. filmów i odcinków seriali. Pomimo zapewnień kierownictwa firmy, że stara się ona walczyć z piractwem, w serwisie wciąż można natrafić na nielegalnie rozpowszechniane treści. Spółka broni się, wskazując m.in., że opłaty z tytułu licencji dla dystrybutorów filmowych i kinowych przekroczyły w minionym roku 21 mln zł.

CDA stara się rozszerzyć kanały dotarcia - w ub.r. jego aplikacja pojawiła się w telewizorach smart LG, Philips, Panasonic i Hitachi (oprócz nich jest ona dostępna  w odbiornikach Toshiba, JVC, Sony, TCL, Thomson i konsolach Microsoft Xbox). Poza tym w ubiegłym roku firma zintensyfikowała działania pozwalające na zakup dostępu do CDA Premium w salonikach prasowych, stacjach benzynowych i sieciach sklepów stacjonarnych.

Maciej Burlikowski 1308 Artykuły

W "Media & Marketing Polska" od 2000 r. Zajmuje się m.in. branżą telekomunikacyjną, usług finansowych, samochodami i energetyką. Uwielbia podróże dalekie i bliskie.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.