Ringier Axel Springer kupuje Gratka.pl i Morizon.pl

Wydawca chce się wzmocnić poza prasą - inwestuje w segment ogłoszeń.

Ringier Axel Springer Media AG, niemiecko-szwajcarska grupa mediowa, która w Polsce jest wydawcą tytułów prasowych (m.in. dzienników "Fakt" i "Przegląd Sportowy") oraz portalu Onet.pl, odkupiła od niemieckiej firmy HKM GmbH, właściciela innej grupy wydawniczej Polska Press, 100% udziałów w serwisie Gratka.pl, jednym z największych serwisów ogłoszeń w kraju. Wartości transakcji nie ujawniono.

Równolegle RAS Media ogłosiło wezwanie na sprzedaż akcji spółki MZN Property, notowanej na warszawskiej GPW, prowadzącej serwisy z ogłoszeniami o sprzedaży m.in. nieruchomości Morizon.pl, Domy.pl, Oferty.net i NoweInwestycje.pl oraz platformę usług finansowych (pożyczek i kredytów) Lendi.pl. Oferuje 1,97 zł za akcję w gotówce (przedwczoraj kurs akcji wynosił 0,97 zł). RAS Media twierdzi, że akcjonariusze posiadający łącznie 64% akcji zobowiązali się je odsprzedać, czyli ten zakup będzie kosztować 54 mln zł.

- Już teraz jesteśmy wiodącym dostawcą ogłoszeń na Słowacji, w Serbii, na Węgrzech i w krajach bałtyckich - wyjaśnia Mark Dekan, CEO Ringier Axel Springer Media AG. - Uważamy, że połączenie naszego międzynarodowego know-how z doświadczeniem Gratki i Morizona umożliwi nam dalsze wzmacnianie obu marek i zajęcie mocnej drugiej pozycji na polskim rynku ogłoszeń nieruchomościowych.

Gratka.pl podaje, że w ub.r. prezentowała miesięcznie średnio 760 tys. ogłoszeń w kategoriach: nieruchomości, motoryzacja, praca i ogłoszenia ogólne. Serwis odwiedza miesięcznie średnio 2,8 mln użytkowników (Gemius/PBI, I-XII 2019).

MZN Property w 2018 r. miała 26,4 mln zł przychodów i 1,5 mln zł zysku operacyjnego, a w ciągu trzech kwartałów ub.r. 23,3 mln zł przychodów i 1,1 mln zł zysku operacyjnego. Największym serwisem grupy jest Morizon.pl z ponad 320 tys. ogłoszeń i 1,2 mln  użytkowników miesięcznie. Na początku 2018 r. spółka uruchomiła Lendi.pl. Firma pozostanie pod dotychczasowym zarządem, który zachowa także mniejszościowe udziały.

Maciej Burlikowski 1456 Artykuły

W "Media & Marketing Polska" od 2000 r. Zajmuje się m.in. branżą telekomunikacyjną, usług finansowych, samochodami i energetyką. Uwielbia podróże dalekie i bliskie.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.