Huawei zmienia strategię reklamową

Będzie walczył ceną.

Chiński producent elektroniki, m.in. smartfonów, firma Huawei zmienia strategię reklamową. Mniej niż dotychczas będzie reklam wizerunkowych, za to mocniej będą komunikowane ceny.

To reakcja na spadające udziały rynkowe marki. Huawei został objęty sankcjami rządu USA, w rezultacie czego ograniczona została współpraca tej firmy z amerykańskim koncernem Google, producentem najpopularniejszego na świecie systemu operacyjnego smartfonów – Android. Nowe telefony Huawei nie mają zainstalowanych popularnych usług i aplikacji Google (np. YouTube, map i nawigacji, poczty Gmail itp.). W zamian producent oferuje własne rozwiązania (np. mapy i nawigację od holenderskiej firmy TomTom) i stara się promować własny sklep z aplikacjami AppGallery (chwali się, że ma w nim już ok. 650 polskich aplikacji, m.in.: Allegro, Olx, CDA, Empik, Rossmann, Żabka, CCC, WP Pilot, WP Poczta, O2, Yanosik, RMF FM, Radio Zet, Eska, Open FM, Audioteka, aplikacje Microsoftu oraz zagraniczne, np. Tidal, AlliExpress, TikTok, Booking.com).

Dodatkową zachętą dla konsumentów ma być dwuletni bezpłatny serwis door-to-door dla wszystkich nowych smartfonów marki.

Dorota Haller, dyrektor marketingu polskiego Huawei, twierdzi, że zmiana strategii reklamowej nie wpłynie na dobór mediów – nadal wiodące znaczenie będzie mieć telewizja i internet, być może więcej będzie reklam radiowych. Ambasadorem marki i twarzą reklam Huawei pozostanie piłkarz Robert Lewandowski (sporadycznie z żoną Anną). Dla Huawei w Polsce pracują reklamowo m.in. agencje Havas Warsaw, DDB, dom mediowy Wavemarker oraz agencja PR Cohn & Wolfe (Grey Group Poland).

Oprócz smartfonów i akcesoriów do nich Huawei sprzedaje w Polsce także tablety (jest liderem tego rynku), laptopy (dynamiczny wzrost w ub.r.), a prawdopodobnie po wakacjach wprowadzi do sprzedaży także telewizory.

W ub.r. Polacy kupili 9,3 mln szt. smartfonów, wydając na nie ok. 12,5 mld zł. Liderem jest koreański koncern Samsung (ok. 34% udziału w rynku wartościowo i ok. 32% ilościowo). Na drugim miejscu jest Apple, producent iPhone'ów (ok. 25% wartościowo i 10% ilościowo). Huawei ma 19% wartościowo i 21% ilościowo, a Xiaomi – 23% ilościowo i 14% wartościowo (dane za IV kwartał ub.r.; źródło: IDC).

Maciej Burlikowski 1562 Artykuły

W "Media & Marketing Polska" od 2000 r. Zajmuje się m.in. branżą telekomunikacyjną, usług finansowych, samochodami i energetyką. Uwielbia podróże dalekie i bliskie.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.