Badanie "Moments of Truth": reklama kontekstowa podnosi efektywność kampanii DOOH
Badanie zostało zlecone przez brytyjskie firmy outdoorowe: Clear Channel, JCDecaux UK i Posterscope.
Badanie pokazało, że reakcja mózgu konsumenta jest o 18% wyższa, gdy oglądane są odpowiednie treści w kampaniach DOOH, co prowadzi do 17% wzrostu spontanicznej świadomości reklam przez konsumentów, a to z kolei ostatecznie prowadzi do wzrostu sprzedaży o 16%. W połączeniu te wskaźniki dają średni wzrost efektywności kampanii stosujących reklamę kontekstową (np. tworzących skojarzenie ulewnego deszczu z nalewaniem kawy) o 17%.
Jak podkreślił dyrektor zarządzający Posterscope Glen Wilson, możliwość wyświetlania dynamicznych treści w sieci tysięcy wysokiej jakości ekranów cyfrowych jest prawdopodobnie najważniejszym krokiem naprzód dla OOH od czasu pojawienia się tych nośników ponad dziesięć lat temu. Jednak potencjał ten jest jego zdaniem wciąż niedoceniany, gdyż wydatki na media na dynamiczne kontekstowe kampanie DOOH stanowią zaledwie około 8% wydatków ogółem na zewnętrzną reklamę cyfrową.
Specjalizuje się w e-commerce i nowych technologiach. Pracował m.in jako tłumacz i redaktor, przez ponad 5 lat przygotowywał codzienny serwis prasowy dla przedstawicielstwa Komisji Europejskiej w Polsce. Miłośnik muzyki klasycznej i jazzu.