Tesco ogłosiło program "Sieć kobiet"
Rusza seria spotkań, podczas których omawiane mają być tematy ważne dla pracowniczek sieci.
W Polsce Tesco, którego sieć sklepów liczy dziś 330 supermarketów i hipermarketów kompaktowych, zatrudnia 11 tys. osób, z czego ponad trzy czwarte stanowią kobiety.
– Zeszłoroczne rozmowy z wybranymi grupami kobiet pokazały nam, że istnieje duża potrzeba stworzenia takiej płaszczyzny komunikacji, która umożliwi rozmowę o możliwościach zawodowych, rozwoju, ambicjach, ale także barierach – powiedziała Joanna Lenartowicz, menedżer personalny w Polsce.
Kilka dni wcześniej poinformowano, że od 1 marca tego roku miesięczne wynagrodzenia w sklepach oraz centrach dystrybucji Tesco w Polsce wzrosły średnio około 6% brutto w przeliczeniu na pełny etat. Tesco stara się najwyraźniej utrzymać na powierzchni, co może być istotne, zważywszy, że analitycy od pewnego czasu wróżą, iż sieć może zniknąć z polskiego rynku. Od kilku lat notuje coraz słabsze wyniki finansowe, w związku z czym w ubiegłym roku wprowadziło plan restrukturyzacji, polegający m.in. na pozbyciu się największych sklepów. Tysiące pracowników straciło pracę w wyniku zwolnień grupowych.