Orlen wydaje 40 mln zł rocznie na kontrakt z Formułą 1

Kolejne 10 mln zł idzie na związane z nim działania komunikacyjne.

PKN Orlen, największy w kraju koncern paliwowy i petrochemiczny, za kontrakt sponsorki z zespołem Formuły 1, najpopularniejszych wyścigów samochodowych na świecie, Alfa Romeo Racing, który od tego roku nazywa się Alfa Romeo Racing Orlen, płaci rocznie 40 mln zł. W zamian ma zapewnioną ekspozycję logotypu na samochodach wyścigowych i kombinezonach oraz kaskach zawodników zespołu. 

Kolejne 10 mln zł to budżet, jaki Orlen ma na działania komunikacyjne, w tym reklamowe, związane ze sponsoringiem Formuły 1.

Przygodę z F1 Orlen rozpoczął w ub.r. – został sponsorem zespołu ROKiT Williams Racing, w którym jednym z dwóch podstawowych kierowców został Polak Robert Kubica (był to jego powrót do F1 po 7-letniej przerwie spowodowanej wypadkiem). Williams miał bardzo słaby sezon, zeszły rok zakończył na ostatniej pozycji wśród 10 zespołów F1. Robert Kubica zdecydował się odejść z zespołu, a Orlen zakończyć jego sponsorowanie.

Na początku br. polska firma zawarła kontrakt z zespołem Alfa Romeo. Pierwszym kierowcą tego zespołu jest weteran F1 Fin Kimi Räikkönen, a drugim Włoch Antonio Giovinazzi. Kubica został kierowcą testowym i rezerwowym zespołu. Ubiegły rok zespół Alfa Romeo zakończył na 8. pozycji.

Prezes Orlenu Daniel Obajtek broni decyzji o sponsoringu Formuły 1, podając m.in., że same transmisje telewizyjne 21. Grand Prix w sezonie zapewniają ekspozycję marki koncernu przed 2-miliardową widownią na świecie. Poza tym używa argumentu, że w ub.r. sprzedaż detaliczna, na stacjach paliw koncernu, wzrosła o ok. 4%, czyli o 300 mln zł. Z naszych informacji wynika jednak, że sponsoring Formuły 1 Orlen traktuje jako inwestycję wizerunkową, m.in. pod kątem rozszerzania działalności poza granicami i wprowadzania własnej marki w sprzedaży detalicznej w Niemczech, Czechach i na Słowacji. Wzrost obrotów na stacjach paliwowych w kraju zawdzięcza raczej przeprowadzonej w ub.r., największej w historii, loterii konsumenckiej z nagrodami za ponad 50 mln zł. Jej twarzą, podobnie jak kampanii reklamowych koncernu, był Robert Kubica.

W tym roku Kubica także będzie twarzą reklam Orlenu, niebawem ma wystartować kampania wizerunkowa z nowym claimem: "Orlen. Tankuj tanio". Jak już informowaliśmy w MMP Online, w br. koncern planuje zwiększenie nakładów na reklamy. Dzięki temu liczy, że zwiększy swój udział w detalicznym rynku paliw w kraju, który dziś wynosi ok. 30%.

Dla Orlenu pracuje reklamowo m.in. agencja Red8 Advertising.

Maciej Burlikowski 1578 Artykuły

W "Media & Marketing Polska" od 2000 r. Zajmuje się m.in. branżą telekomunikacyjną, usług finansowych, samochodami i energetyką. Uwielbia podróże dalekie i bliskie.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.