Cały świat ma szansę obejrzeć "Ostatnich górali" [wideo]
Dokument zrealizowany w technologii 4K HDR został sprzedany m.in. do katarskiej telewizji Al Jazeera.
Jak podkreślają jego producenci, film jest skierowany przede wszystkim do sprzedaży międzynarodowej, do nadawców w Europie, USA czy Azji, którzy już nadają w 4K. Dokument ma przedstawiać polską kulturę góralską w estetyce sielskiej i lirycznej – kładzie nacisk na pokazanie piękna polskiej natury, ale również na barwne postacie. Opowiada o góralach, którzy wykonują ginące zawody, tak jak ich dziadkowie i pradziadkowie przed wiekami.
Zaplanowano dwie wersje montażowe, na Polskę i dla widza zagranicznego. W tej drugiej wywiady z bohaterami będą skrócone, a dominować będzie angielski lektor, podobnie jak w serii "Human Planet" dla BBC.
Obrót licencją telewizyjną został powierzony międzynarodowemu dystrybutorowi Off the Fence. Film odbył również drogę kinową i festiwalową. Do tej pory odbyło się ponad 150 pokazów w Polsce i za granicą (m.in. USA, Kanada, Wielka Brytania, Niemcy, Czechy). Film "Ostatni górale” został też laureatem Drewnianej Góry na 14. Spotkaniach z Filmem Górskim oraz Złotej Kozicy na XI Festiwalu Górskim Adrenalinium. Został też pokazany na XV New York Polish Film Festiwal (NYPFF), Polish Film Festival w New Britain, 10. Toronto Polish Film Festival i na Krakowskim Festiwalu Górskim.
Firma Inbornmedia jest znana w branży z produkcji m.in. takich serii TV jak "Kossakowski 6 zmysł" dla TTV, "Odlotowy ogród" dla TTV czy "Złomowisko PL" dla Discovery Channel.

Absolwentka polonistyki na toruńskim UMK ze specjalnością filmoznawczą. Na co dzień zdaje relacje z przesunięć na półkach rynku FMCG. Po godzinach - czytelniczka. Najbardziej lubi pisać o filmach i książkach, choć właśnie o nich pisze najrzadziej.