McDonald's rozdziela złote łuki w Brazylii

Akcja wymyślona przez agencję DPZ&T z São Paulo ma zachęcać ludzi do utrzymywania bezpiecznego dystansu podczas epidemii koronawirusa.

W lokalach McDonald's ikoniczne złote łuki pozostają nietknięte, natomiast czasowo zmieniona wersja logo pojawia się na wszystkich profilach społecznościowych marki w Brazylii, w tym Instagramie, Facebooku i Twitterze. W spocie zamieszczonym na Instagramie znajdujemy takie przesłanie: "Przez chwilę jesteśmy rozdzieleni, ale razem wyjdziemy z tego silniejsi i zjednoczeni". Posunięcie wzbudziło kontrowersje - m.in. na Twitterze pojawiły się krytyczne komentarze przypominające o niskich stawkach, jakie McDonald's płaci swym pracownikom i oskarżające firmę o wykorzystywanie globalnej pandemii do polowania na nagrody za kreację.

Akcja poprzedza zamknięcie przez Arcos Dorados, największego niezależnego franczyzobiorcę McDonald's na świecie, wszystkich lokali w Brazylii w poniedziałek 23 marca. Sieć fast food, która ma łącznie w tym kraju ponad 1000 restauracji, zapewnia w bieżącej kampanii, że będzie nadal obsługiwać konsumentów poprzez drive-thru i dostawy do domów. Informuje także, że stosuje się do wszelkich zaleceń władz sanitarnych i zaostrza wewnętrzne przepisy higieniczne.

Paweł Piasecki 360 Artykuły

Specjalizuje się w e-commerce i nowych technologiach. Pracował m.in jako tłumacz i redaktor, przez ponad 5 lat przygotowywał codzienny serwis prasowy dla przedstawicielstwa Komisji Europejskiej w Polsce. Miłośnik muzyki klasycznej i jazzu.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.