Uber Eats zajmuje się dostawami produktów spożywczych

W obliczu pandemii marka wchodzi w nowe partnerstwa we Francji, w Hiszpanii i Brazylii.

W Paryżu Uber Eats nawiązał współpracę z siecią Carrefour i począwszy od 6 kwietnia, zaoferuje dostawy ograniczonego zestawu artykułów spożywczych i czystościowych pierwszej potrzeby z 15 supermarketów w czasie nie dłuższym niż 30 minut. Tym samym wchodzi w rywalizację z lokalnym start-upem Glovo (z jego aplikacji można korzystać także w Polsce).

W Hiszpanii ruszyła współpraca z portugalską siecią stacji paliw Galp - obecnie dostawy realizowane są z 25 sklepów convenience. Podobne działania planowane są w Brazylii - tam dostawy mają być realizowane m.in. z aptek i sklepów z artykułami dla zwierząt.

Ceny artykułów dostępnych w dostawach Uber Eats mają być ustalane przez detalistów. Zamówienia będzie można składać poprzez aplikację mobilną, ale także stronę internetową i telefonicznie.

W ubiegłym roku Uber Eats uruchomił pilotażowe programy dostaw artykułów spożywczych w Australii i Wielkiej Brytanii, jednak pandemia koronawirusa znacznie przyspiesza plany ekspansji. Na rynku brytyjskim musi liczyć się z konkurencją ze strony firmy Deliveroo, która oferuje już podobne usługi we współpracy z sieciami Marks & Spencer i Co-op.

Paweł Piasecki 1040 Artykuły

Specjalizuje się w e-commerce i nowych technologiach. Pracował m.in jako tłumacz i redaktor, przez ponad 5 lat przygotowywał codzienny serwis prasowy dla przedstawicielstwa Komisji Europejskiej w Polsce. Miłośnik muzyki klasycznej i jazzu.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.