Sprzedaż samochodów dramatycznie w dół

W marcu liczba rejestracji spadła o 40%.

Według szacunków firmy Samar, na podstawie danych z Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców (CEPiK), w marcu br. zarejestrowano w Polsce 34 tys. samochodów osobowych oraz dostawczych, czyli o 40% mniej niż rok wcześniej oraz o 21% mniej niż w lutym br.

Spośród 15 największych marek 12 zanotowało spadki. Dane za styczeń i luty br. pokazywały spadek sprzedaży o 13% rok do roku.

Branża motoryzacyjna to czwarta z najważniejszych dla rynku reklamowego, odpowiada bowiem za ok. 8% wszystkich rocznych budżetów reklamowych w kraju. Ubiegły rok był dla niej rekordowo dobry – sprzedaż samochodów w Polsce wzrosła o 4%, a wydatki reklamowe branży o 10%.

Maciej Burlikowski 1756 Artykuły

W "Media & Marketing Polska" od 2000 r. Zajmuje się m.in. branżą telekomunikacyjną, usług finansowych, samochodami i energetyką. Uwielbia podróże dalekie i bliskie.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.