ARC: Orlen i LOT na czele najbardziej rozpoznawalnych firm niosących pomoc
Polacy najlepiej widzą zakup bądź przekazanie materiałów sanitarnych oraz wsparcie finansowe pochodzące od firm.
Ponad połowa badanych (55%) słyszała o jakichkolwiek działaniach prospołecznych firm wspierających walkę z koronawirusem. Polacy pytani o wsparcie, jakie powinno być udzielane, wskazywali tak samo często na wsparcie rzeczowe w postaci zakupu lub produkcji materiałów sanitarnych (41%), jak i wsparcie finansowe (40%). Zdecydowanie najmniej potrzebne, zdaniem Polaków, jest wsparcie rzeczowe (19%) w postaci nieodpłatnego udostępnienia produktów czy usług danej firmy.
Co trzeci Polak spontanicznie wskazał PKN Orlen jako firmę, która udzieliła wsparcia w walce z koronawirusem. Pozostałe firmy miały wskazania spontaniczne poniżej 10 pkt proc. Liczby te były jednak dużo wyższe przy znajomości wspomaganej. Tutaj w pierwszej dziesiątce znalazły się takie marki jak: PKN Orlen, LOT, Allegro, PZU, PKO Bank Polski, PGNiG, 4F, Agata Meble, Fundacja Lotos oraz Empik.

Absolwentka polonistyki na toruńskim UMK ze specjalnością filmoznawczą. Na co dzień zdaje relacje z przesunięć na półkach rynku FMCG. Po godzinach - czytelniczka. Najbardziej lubi pisać o filmach i książkach, choć właśnie o nich pisze najrzadziej.