Aplikacja Zdrowe Zakupy zachęca detalistów i producentów FMCG do współpracy
Chodzi o przekazywanie informacji o składzie, wartościach odżywczych i certyfikatach produktów, które skanują w sklepach użytkownicy aplikacji.
Aplikacja, informująca konsumentów o składach produktów i ich wpływie na zdrowie, działa od 2016 r. Od tego czasu pobrały ją ponad 2 mln Polaków. Każdego miesiąca 400 tys. konsumentów skanuje w aplikacji ponad 70 tysięcy produktów.
– Obecnie aplikacja prezentuje 450 tys. towarów. Natomiast każdego dnia użytkownicy zgłaszają nam prośby o dodanie średnio 300 nowych pozycji. Baza artykułów w dużej części powstaje w wyniku ich zaangażowania. Konsumenci sami uzupełniają ją o brakujące produkty – mówi Arkadiusz Paprzycki, business owner z aplikacji Zdrowe Zakupy.
Zweryfikowane w wyniku współpracy z wytwórcami produkty to już ponad 50% wszystkich artykułów skanowanych przez użytkowników aplikacji. Najwięcej zweryfikowano produktów z kategorii przetworów mięsnych, słodkich i słonych przekąsek, napojów i soków oraz bio i eko.
– Zachęcamy do współpracy przede wszystkim producentów artykułów spożywczych, ale nie tylko. Sieci handlowe również mogą przesyłać nam składy produktów marek własnych. W tym sektorze widzimy coraz większą dynamikę, ponieważ niemal każdy retailer udostępnia albo pracuje nad wprowadzeniem na rynek artykułów ekologicznych z tzw. czystą etykietą – zauważa Marcin Lenkiewicz z Grupy Blix.

Specjalizuje się w e-commerce i nowych technologiach. Pracował m.in jako tłumacz i redaktor, przez ponad 5 lat przygotowywał codzienny serwis prasowy dla przedstawicielstwa Komisji Europejskiej w Polsce. Miłośnik muzyki klasycznej i jazzu.