Najchętniej oglądane spoty reklamowe na YouTube w marcu [wideo]
Na pierwszym miejscu zestawienia YouTube Ads Leaderboard znalazła się reklama telefonu Samsung Galaxy S20 przygotowana przez agencję Leo Burnett.
17, kwiecień 2020
Paweł Piasecki
Media - INTERNET
Na pierwszym miejscu zestawienia YouTube Ads Leaderboard w marcu 2020 znalazła się reklama Samsung Polska Samsung Galaxy S20 | Zmień spojrzenie, która prezentuje zaawansowane możliwości aparatu fotograficznego w nowej serii smartfonów Samsung Galaxy S20. Tempo klipu podkręca energetyczny utwór “Rocket Fuel” w wykonaniu DJ Shadowa i De La Soul. Za kreację reklamy odpowiadała agencja Leo Burnett, a za zakup mediów w kampanii - Starcom. Spot uzyskał do chwili pisania tekstu prawie 4,88 miliona wyświetleń.
Drugie miejsce w marcu należało do klipu eobuwie.pl 15 PL. Ten pełen kolorów spot internetowego sklepu obuwniczego to wizytówka najnowszej kolekcji wiosna/lato 2020. Warto zaznaczyć, że za koncepcję i montaż, jak i realizację kampanii na 8 rynkach Europy Środkowo-Wschodniej odpowiadała sama firma eobuwie.pl, zaś zdjęcia powstały przy współpracy z fotografem Wojciechem Rudzkim. Spot umieszczony na YouTube pod koniec lutego br. zebrał do 17 kwietnia prawie 8,86 miliona odsłon, czyli więcej niż lider marcowego zestawieniu.
Podium w marcu zamyka spot kampanii społecznej PKP Polskie Linie Kolejowe SA #ŻółtaNaklejkaPLK na wszystkich przejazdach. Klip informuje o oznakowaniu 14 tys. przejazdów kolejowo-drogowych odblaskowymi naklejkami, które zawierają indywidualny numer przejazdu oraz telefony alarmowe. W przypadku awarii auta na przejeździe, zgłoszenie na nr 112 indywidualnego numeru przejazdu precyzyjnie określi miejsce zdarzenia, a kolejarze wstrzymają ruch pociągów. Spot ma już łącznie 5 880 808 wyświetleń
W marcowym zestawieniu YouTube Ads Leaderboard na czwartym miejscu znalazło się wideo Halls Poland Halls Gumy, w którym gamerka przechodzi przez kolejne poziomy gry. Spot przygotowała agencja David, a media w kampanii zakupił Mindshare. Czołową piątkę zamyka przygotowana przez agencję Ogilvy reklama preparatu na katar i i podrażnioną śluzówkę nosa Sudafed Xylospray DEX.
YouTube Ads Leaderboard to comiesięczne zestawienie spotów reklamowych najchętniej oglądanych przez polskich internautów. Ranking pięciu filmów jest ustalany w oparciu o algorytm uwzględniający parametry zaangażowania widowni (czas oglądania, liczbę polubień i udostępnień filmu), liczbę obejrzeń oraz tego, jaka część filmu została obejrzana. Zestawienie przygotowywane jest przez polski zespół YouTube i dotyczy tylko klipów, które były elementami kampanii reklamowych na YouTube.
Polskie zestawienie YouTube Ads Leaderboard za marzec 2020 jest dostępne również na Think with Google.
Specjalizuje się w e-commerce i nowych technologiach. Pracował m.in jako tłumacz i redaktor, przez ponad 5 lat przygotowywał codzienny serwis prasowy dla przedstawicielstwa Komisji Europejskiej w Polsce.
Miłośnik muzyki klasycznej i jazzu.